سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان ؛

تحصیل بیش از 7 هزار تن دانش آموز اتباع خارجی در مدارس سمنان

در سال تحصیلی 96- 97 بیش از هفت هزار و 800 تن از دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس استان سمنان تحصیل می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمود قنبری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: بیش از 97 درصد از اتباع خارجی حاضر در شهرستان های مختلف از کشور افغانستان به استان سمنان مهاجرت کردند که بیشتر آنان در مناطق پایین شهر به حرفه کارگری مشغول هستند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان افزود : فقط در شهرستان سمنان بیش از 17 هزار نفر با تابعیت افغانی - ایرانی زندگی می کنند که با آماده سازی سامانه های آموزشی، فرزندان این افراد همگام با سایر دانش آموزان در مدارس دولتی و خصوصی تحصیل می کنند.

 

وی مهاجرت های غیرقانونی و ترویج بزهکاری های اجتماعی را از جمله پیامدهای منفی حضور این افراد برشمرد و اظهار داشت : باید با گستره قوانین جانبی از مهاجرت های غیرقانونی اتباع مختلف کشورهای منطقه به خاک ایران جلوگیری کرد.

 

به گفته قنبری با اتخاذ این رویکرد می توان در کاهش بزهکاری های اجتماعی در این بخش گام برداشت.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تصریح کرد : استانداری به هیچ عنوان با مهاجرت های قانونی اتباع کشور های مختلف مشکلی ندارد و حتی با هدف توسعه فرهنگی و اجتماعی این اتباع ، امکانات آموزشی در اختیار آنان قرار می دهد که بسیار اهمیت دارد.

 

قنبری افزود : براساس آمار بیش از چهار هزار نفر از اتباع خارجی به صورت غیرقانونی در استان زندگی می کنند که لازم است مسوولان امر برای رفع این معضل اقدام کنند.

 

انتهای پیام / ذ


سکونت بیش از 17 هزار نفر اتباع افغانی – ایرانی در سمنان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.