سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان:

برگزاری کارگروه شهرستانی تالاب هامون در منطقه سیستان

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: جلسه کارگروه شهرستانی تالاب هامون با موضوع پیگیری و بررسی طرح های مربوطه در منطقه سیستان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  نیره پورملائی مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جلسه کارگروه شهرستانی تالاب هامون با حضور اعضاء و با موضوع پیگیری و بررسی طرح های مربوطه در محل فرمانداری شهرستان هامون برگزار شد.

وی افزود: جلسه شهرستانی کارگروه احیای تالاب هامون با محوریت بررسی طرح اجرایی احیای تالاب هامون در کوه خواجه و نیز بررسی پیشنهادات فرمانداری های منطقه در خصوص احیای تالاب در محدوده تحت مدیریت تشکیل شد.

پورملایی  بیان کرد: لزوم اجرای مفاد کتابچه طرح جامع تالاب هامون از اولویت های مهم و اساسی جهت هر گونه اقدام در تالاب هامون است و بررسی طرح پیشنهادی احیای تالاب در کوه خواجه، مشخصات مجریان طرح، لزوم و چگونگی اجرای طرح و همه موارد مربوطه می بایست در چارچوب طرح جامع تالاب بررسی و اجرایی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیشنهاد برنامه های مشابه و ظرفیت سازی برای احیای تالاب هامون و اقداماتی از جمله لایروبی و برداشت رسوب برای ذخیره و حفظ و نگهداشت آب برای کمک به افزایش عمر تالاب هامون مناسب و مثبت است.

وی گفت: لزوم پررنگ شدن نقش مردم در احیای تالاب هامون از اهم برنامه های مصوب است و با در نظر گرفتن برخی ملاحظات و شرایط در خصوص اجرای طرح و حفظ کارکردهایی از جمله صیادی، دامداری، گردشگری و منافع کلیه ذینفعان می بایست هر طرحی در تالاب هامون براساس طرح مدیریت یکپارچه مصوب و اجرایی شود.

انتهای پیام/ع

کارگروه شهرستانی تالاب هامون در سیستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.