سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش موثر کنسرسیوم‌های صادراتی در رشد و توسعه اقتصادی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی به نقش موثر کنسرسیوم‌های صادراتی و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها در جهت توانمندسازی واحد‌های صنعتی تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی گفت: واحد‌های صنعتی باید از کنسرسیوم‌های صادراتی نهایت استفاده را ببرند و خود را به بازار‌های صادراتی نزدیک کنند.

وی افزود: کنسرسیوم‌های صادراتی بر اساس اولویت‌ها و نیاز بازار هر کشور واحد‌های صنعتی را به آن نزدیک و محصولات آن‌ها نیز با افزایش صادرات همراه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: صادرات برای واحد‌های صنعتی اهمیت ویژه‌ای دارد و باید یک واحد صنعتی مرحله توسعه اقتصادی را سریع طی کند و با یک برنامه ریزی مدون به مرحله صادرات محصولات خود برسد.

مهدی زاده مقدم افزود: توسعه صنایع کوچک و متوسط و بدست آوردن بازار‌های هدف کشور‌های مختلف با کنسرسیوم‌های صادراتی بهتر و سریع‌تر محقق می‌شود، زیرا کنسرسیوم‌ها هم ریسک بازار‌های صادراتی را کم می‌کنند هم بازار‌های جدید خارجی برای واحد‌های صنعتی جستجو خواهند کرد.

 
وی گفت: صاحبان صنایع می‌توانند با مراجعه به شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق کشور از متخصصان در این حوزه استفاده و مشاوره بگیرند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی به همکاری بیشتر بخش دولتی و خصوصی تأکید و افزود: در خصوص بحث‌های مختلف صنعت از جمله توسعه بازار‌های خارجی باید بخش‌های مختلف بیشتر تعامل داشته باشند تا بتوانیم در جهت رسیدن به رشد و رونق اقتصادی روزافزون و ورود به بازار‌های بین المللی توانمند ظاهر شویم.

مهدی زاده مقدم گفت: الگوی کنسرسیوم‌های صادراتی خاص است و قطعاً اگر واحد‌های صنعتی از طریق آن‌ها وارد بازار‌های صادراتی شوند بدون آسیب و با سیر سعودی مسیر خود را ادامه خواهند داد.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

برگزاری نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی در شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.