سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین شکست پرسپولیس/ درسی که آقا معلم به برانکو داد

سرخپوشان پایتخت با شکست برابر پیکان نشان دادند که مسیر سخت و دشواری برای تکرار قهرمانی در لیگ برتر فوتبال دارند.

به گزارش  خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالی که همه انتظار داشتند که سرخپوشان پایتخت بتوانند از سد پیکان عبور کرده و صدر جدول را از پارس جنوبی باز پس بگیرند، اما در کمال ناباوری نتیجه بازی را به پیکان واگذار کردند و اولین شکست خود در لیگ برتر فوتبال را در هفته ششم متحمل شدند.

نخستین شکست پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال دارای نکاتی است که از نظر خواهیم گذراند.

1-پرسپولیسی ها نشان دادند که همانند سایر تیم های لیگ برتری نمی توانند در بازی های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به طور همزمان به موفقیت دست یابند. خستگی در ساق های بازیکنان پرسپولیس در بازی با پیکان مشهود بود و آنها نتوانستند همانند دیدارهای  گذشته با طراوات و سراسر هجومی بازی کنند.

2- برانکو در بازی با پیکان تغییراتی در ترکیب اصلی تیم داد و به چند بازیکن اصلی خود از جمله مسلمان، علیپور و امیری استراحت داد و آنها را به عنوان بازیکن جایگزین وارد زمین مسابقه کرد. به هر حال این بازیکنان در فاصله دقیقه 60 تا 70 وارد زمین شدند. البته  با وجود اینکه  بازی پرسپولیس با حضور آنها هجومی تر شد اما تغییری در نتیجه بازی به وجود نیامد. به هر حال برخلاف بازی های گذشته که تعویض های برانکو در نتیجه گیری پرسپولیس موفق بود اما در بازی با پیکان تعویض ها نتوانست سرخپوشان پایتخت را از شکست نجات بدهد.

3- بشار رسن، شایان مصلح و سیامک نعمتی که همواره به عنوان بازیکنان تعویضی وارد زمین مسابقه می شدند، اما آنها با تصمیم برانکو در بازی با پیکان در ترکیب اصلی قرار گرفتند و در نهایت نتوانستند از فرصت ایجاد شده استفاده کرده و توانایی خود را به برانکو اثبات کنند. شاید کارکرد این بازیکنان برای پرسپولیس همان حضور کوتاه در نیمه دوم باشد تا نقش طلایی سرخ ها را بازی کنند. به هر حال این بازیکنان در اجرای برنامه تهاجمی برانکو ناکام بودند و نتوانستند موقعیت سازی کنند و این موضوع نشان می دهد که آنها هنوز نتوانستند با بقیه بازیکنان هماهنگ شوند و نیاز به زمان بیشتری دارند.

4-پرسپولیس برای دومین  بار متوالی در فصل جدید با زوج طارمی و منشا بازی با پیکان را آغاز کرد اما باز هم این زوج در گلزنی ناکام بودند. منشا و طارمی یک روش بازی برابر پیکان داشتند و از فرصت های گلزنی هم نتوانستند استفاده کنند. به هر حال مهاجمان پرسپولیس با یکدیگر هماهنگ نیستند و برانکو باید تدبیری برای ایجاد هماهنگی بین طارمی و منشا در نظر بگیرد. البته به نظر می رسد علیپور بهتر است به عنوان مهاجم ثابت همراه با طارمی یا منشا در بازی های استفاده شود تا خط حمله پرسپولیس زهردار تر از قبل شود.

5- مجید جلالی سرمربی پیکان هم به قولش عمل و از پاشنه آشیل پرسپولیس نهایت استفاده را کرد. پیکانی ها بعد از زدن گل تمام روزنه های دفاعی خود را بستند و اجازه خودنمایی به بازیکنان پرسپولیس ندادند. به هر حال تیزهوشی جلالی باعث شد که پیکانی ها از خستگی بازیکنان پرسپولیس نهایت استفاده را کنند و بعد از 7 سال سرخپوشان را در خانه اش شکست بدهند.

به هر حال شکست برابر پیکان می تواند درس عبرتی برای سرخپوشان پایتخت باشد که خود را از پیش برنده ندادند و با تمام توان مقابل حریفان خود ظاهر شوند.

انتهای پیام/  

علل نخستین شکست پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.