سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح موزه زمین‌شناسی در لارستان

مجموعه موزه زمین‌شناسی «آسانا» در لارستان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با حضور معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه لارستان مجموعه موزه زمین‌شناسی آسانا در لارستان افتتاح شد.

مینا زمانی مدیر مجموعه زمین‌شناسی آسانا گفت: در این مجموعه بیش از ۱۵۰ نمونه سنگ‌ها و کانی‌ها که از کل کشور جمع‌آوری شده، به نمایش گذاشته شده است.

وی هدف از راه‌اندازی این مجموعه را همگانی‌سازی آموزش‌های زمین‌شناسی و آشناسازی بازدیدکنندگان با سنگ‌ها و کانی‌ها دانست.

زمانی بابیان اینکه تأسیس این مجموعه برای گروه زمین‌شناسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: رشته زمین‌شناسی بر مبنای مشاهده واحد‌های مختلف سنگی، کانی‌ها و نیز ساختار‌ها و عوارض زمین‌شناسی بر سرزمین استوار است و ازآنجاکه این امر به دلیل بُعد مسافت، محدودیت زمانی امکان‌پذیر نیست، وجود مجموعه زمین‌شناسی جهت آشنایی هرچه بهتر دانشجویان و دانش‌آموزان از ضروریات بود.

وی بیان کرد: در این راستا مجموعه گروه زمین‌شناسی در سه بخش مجزای سنگ‌شناسی، کانی‌شناسی و فسیل‌شناسی دایر است.

مدیر مجموعه موزه زمین‌شناسی «آسانا» لارستان تصریح کرد: کتابخانه تخصصی حاوی کتاب‌های مرتبط با موضوعات زمین‌شناسی فیزیکی، تاریخی، کانی‌شناسی و سنگ‌شناسی هم در این مجموعه وجود دارد.

این مجموعه که به‌صورت خصوصی و دائمی در لارستان برپاشده است، جزء اولین مجموعه‌های طبیعی و شخصی در جنوب استان فارس است که روز‌های یکشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۷ الی ۲۰ به آدرس لار، شهر جدید، خیابان معلم ۴ بلوک دوم، پلاک ۱۷ پذیرای علاقمندان است.
انتهای پیام/ر

افتتاح موزه در لارستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.