سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور(سیماک) و سامانه پیک موتوری آنلاین(پستمن) در شیراز افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در آئینی که امروز در پست مرکزی استان فارس برگزار شد، افزون بر این طرح، از سامانه پیک موتوری آنلاین(پستمن) و درگاه الکترونیک پست فارس رونمایی شد.

احمدرضا واعظ پور مدیرکل پست فارس در معرفی این طرح اظهار کرد: سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور(سیماک) و سامانه پیک موتوری آنلاین(پستمن) به لحاظ ماهیت، یک زیرساخت نرم افزاری برای مدیریت یکپارچه املاک و اماکن است که افزون بر امکان ایجاد پایگاه متمرکز املاک و اماکن، قادر است تراکنش و فرآیندهای کاری، اداری، مربوط به امور املاک و اماکن را، در میان دستگاه های اجرایی ذی ربط الکترونیکی کند.

وی یکی از مشکلات کشور را در این خصوص دانست و افزود: در سالیان جدید این طرح مورد اهتمام دولت قرار گرفت و قانون کدپستی از اهمیت برخوردار شد.

واعظ پور نبود این پایگاه در کشور را کاملا محسوس دانست و گفت: طرح های اقتصاد مقاومتی پست ۴ زیرپروژه دارد که از جمله «به هنگام سازی کدپستی» که از سال ۱۳۹۵ کلید خورد تاکنون مجموعا ۳ میلیون و ۳۲۰ هزار رکورد اطلاعات استان فارس ثبت شد.
مدیرکل پست فارس در ادامه از اختصاص اعتباری که در این باره هزینه شده نام برد و تصریح کرد: بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان از اعتبارهای ملی به این طرح اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه در فارس ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مکان وجود دارد افزود: از اتفاقاتی که در فارس روی داد پلاک کوبی است که در این خصوص تاکنون ۲میلیون و ۱۰۰ هزار پلاک در استان نصب شد.

مدیرکل پست فارس از پیوستن شهرداری شیراز، اداره ثبت اسناد، شرکت گاز و برخی از دستگاه ها خبر داد و افزود: اکنون این دستگاه ها بدون احراز کدپستی خدماتی ارائه نمی دهند و کاملا الکترونیکی عمل می کنند.

واعظ پور اضافه کرد: در استان فارس ۸ شهر از جمله شیراز دارای نقشه پارسل و اتوکد هستند که این شامل روستاها هم خواهد شد. این درحالیست که در زیر پروژه سوم طرح سیماک قرار دارد که ۲۸ دستگاه اجرایی قرار می گیرد.

وی در عین حال از وجود ۸۵ درصد اطلاعاتی که منتسب به کدپستی ها در شیراز است خبر داد و افزود: با توجه به کسب و کارهای نو و ایجاد شغل های جدید ۱۰۰ هزار شغل سهم وزارت ارتباطات است که طرح پیک موتوری آنلاین در این راستا قرار گرفت و در حال حاضر ۱۵۳ نفر ثبت نام کردند.

واعظ پور با اشاره به اختصاص اپلیکیشن «پستمن» به سامانه پیک موتوری آن لاین پست فارس ادامه داد: اینک این سامانه در دسترس کاربران است و قابلیت پرداخت نقدی و برخط دارد.

مدیرکل پست فارس گفت: در ایجاد درگاه الکترونیک به این نتیجه رسیدیم که کارهای پست در بخش خصوصی ناشناخته است درحالی که برای نمونه می توان سوغاتی های استان بدین شکل در سراسر کشور توزیع کرد. در این خصوص هم طرحی با عنوان «هنر در خانه» داریم که تولیدکنندگان خانگی در سامانه تجارت الکترونیک قرار می گیرند، بدین شکل تاکنون ۶ تولید خانگی در این حوزه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در زمینه توزیع مویرگی توسط پست در تمامی استان این طرح در حال انجام است.

۴۵ هزار مترمربع ملک در فارس وجود دارد که ظرفیت گسترده ای در ایجاد اشتغال در اختیار پست استان قرار داده است.

این مراسم با حضور حسین مهری، مدیرعامل پست جمهوری اسلامی، ساسان تاجگردون و یدالله رحمانی معاونین برنامه ریزی و بودجه و عمرانی استانداری فارس برگزار شد.

انتهای پیام/ن

بهره برداری از سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور(سیماک) و سامانه پیک موتوری آنلاین(پستمن) در شیراز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار