سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم دامغان در مجلس;

افزایش سطح باغات دامغان با انتقال آب دریای خزر

در حال حاضر بیش از 16 هزار هکتار باغ پسته در شهرستان دامغان وجود دارد و با اجرای طرح انتقال آب خزر این میزان به 50 هزار هکتار قابل افزایش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ابوالفضل حسن بیکی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی پسته ایران، دامغان که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، کارشناسان و بهره برداران بخش کشاورزی به میزبانی سالن هلال احمر دامغان برگزار شد، با اشاره به اینکه پسته دامغان 4 هزار سال قدمت دارد گفت : کیفیت مطلوب پسته شهرستان دامغان نه تنها در کشور بلکه در سطح جهان شناخته شده است و این سرزمین از نخستین خواستگاه های این نعمت الهی است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 16 هزار هکتار باغ پسته در شهرستان دامغان وجود دارد و با اجرای طرح انتقال آب خزر این میزان به 50 هزار هکتار قابل افزایش است افزود : با وجود کمبود منابع آبی و مشکلات موجود با تغییر الگوی کشت و استفاده از طرح‌های آبیاری تحت فشار و بهره برداری درست از منابع آبی می‌توان شاهد افزایش سطح زیر کشت پسته دامغان بود.

 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت : امروز پیشرفت‌های عظیم علمی کشور در رشته‌ها و بخش‌های مختلف چشمگیر بوده و دانشمندان جوان و مراکز دانشگاهی دانش روز جهان را در اختیار دارند که این علوم باید در خدمت کشاورزی کشور درآید، زیرا با کشاورزی نوین و دانش استفاده بهینه از آب امکان تولید ثروت و اشتغال بیشتر فراهم می شود.

 

حسن بیکی با اشاره به اینکه پسته مرغوب دامغان سالانه قریب به 700 میلیارد تومان تولید ثروت می‌کند که در سطح استان سمنان و محصولات کشاورزی بی‌نظیر است، گفت: این ثروت باید در بانک‌‌ها و تولید شهرستان سپرده‌گذاری و سرمایه گذاری گردد تا سبب ایجاد اشتغال، اعطای تسهیلات و رفاه بیشتر مردم این دیار شود.


انتهای پیام / ه


وجود 16 هزار هکتار باغ پسته در شهرستان دامغان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.