سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه شاهین‌شهر:

ارزش صدور یک حکم عادلانه در جامعه معادل تاثیر 40 روز باران است

امام جمعه شاهین‌شهر گفت: تاثیری که قاضی با صدور یک حکم عادلانه درجامعه می گذارد معادل تاثیر 40 روز بارندگی ملایم روی زمین است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان  ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: تأثیری که قاضی با صدور یک حکم عادلانه در جامعه می‌گذارد معادل تأثیر 40 روز بارندگی ملایم بر روی زمین است.

وی افزود: مسأله قضا در جامعه اسلامی اهمیت فراوانی دارد تا جایی که رئیس قوه قضائیه حکمش را از ولی‌فقیه جامعه اسلامی دریافت می‌کند و قضات نیز احکام قضاوت خود را از رئیس قوه قضائیه که منصوب ولی‌فقیه است، دریافت می‌کنند.

امام جمعه شاهین‌شهر به فرازی از سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد که معظم له، عملکرد قوه قضائیه را تا جایی که مظلوم در نظام اسلامی احساس امنیت کند مهم و ارزشمند می‌داند؛ قوه قضائیه با عملکرد خود در احقاق حق مظلومان و مجازات مجرمان، مهر تائید اسلامی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گذارد.

وی به فرارسیدن هفته اول محرم به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر و هفته دفاع مقدس اشاره کرد و یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و ایثارگری‌های رزمندگان دوران جنگ تحمیلی صدام علیه ملت ایران را گرامی داشت.

علیرضا بصیری فرماندار شاهین‌شهر و میمه نیز در این مراسم اظهار کرد: مدیری که در مدت مدیریت خود فرصت خدمتگزاری را از دست بدهد، دچار خسران و ضرر در پیشگاه خدای متعال شده است.

 وی افزود: زمان برای مسؤولان این شهرستان بسیار مهم است، چون همه باید پاسخگوی عملکرد خود باشیم، مدیران و کارمندان وقت خود را در مدت کار اجرایی برای جلب رضای پروردگار و باز کردن گره‌های مشکلات مردم بگذارند.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه، ارتباط مداوم حسین محمدی رئیس پیشین دادگستری این شهرستان با مردم و تلاش برای حل شدن مسائل قضایی آنان را ویژگی‌های این قاضی خدمتگزار برشمرد که می‌تواند الگوی مدیریتی برای سایر مدیران باشد.

گفتنی است بر اساس حکم آیت‌الله آملی لاریجانی، محمد باقری به ‌عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان شاهین‌شهر و میمه معرفی و از خدمات حسین محمدی رئیس پیشین این اداره قدردانی شد، محمد باقری پیش‌تر رئیس دادگستری شهرستان دهاقان بوده و حسین محمدی نیز بر اساس حکم  رئیس قوه قضائیه به عنوان مستشار دادگاه تجدید نظر دادگستری استان اصفهان منصوب شده است.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.