سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در همدان افتتاح شد؛

بزرگترین خانه هوش کودکان غرب کشور

بزرگترین خانه هوش کودکان غرب کشور در همدان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ قرن  حاضر،‌ قرن سرعت،‌ تحول، نوآوری،‌ خلاقیت و ابتکار است به طوری که محققان و کارشناسان حوزه هوش و خلاقیت کشورهای پیشرفته دنیا تحقیقات و مطالعات گسترده‌ای را انجام داده و نتایج تحقیقات خود را در مدارس و بر روی سنین پایین کودکانشان انجام داده‌اند.

از سوی دیگر اگر دولتی توجه و نگاه ویژه‌ای به رشد خلاقیت و ابتکارات نسل نوجوان و جوان خود داشته باشد با خیال آسوده می‌تواند اداره کشور را به نسل آینده بسپارد.

در این میان هرچند ایران از این قافله سال‌هاست که عقب مانده و با وجودی که پیر فرزانه ایران سال‌هاست از مربیان و معلمان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش برای طراحی یک نظام هدفمند در راستای رشد هوش و خلاقیت و ابتکارات فرزندان این مرز و بوم دعوت کرده است اما اندک کس و یا کسانی این دعوت را لبیک گفته‌ و این نیاز جامعه را یک دغدغه دریافته‌اند.

چند سالیست خانه هوش و خلاقیت همدان تحت نظارت هیأت ورزش‌های همگانی استان و خانه ریاضی با یک تیم جوان، مبتکر و خلاق مشغول به کار شده و شاگردان زیادی را از سن 3 تا 15 سال جذب کرده است.

حجت‌الاسلام مهدی جوادی عضو هیات موسس خانه هوش و خلاقیت همدان با اشاره به اینکه والدین و معلمان باید به گونه‌ای فرزندان را هدایت کنند که بدانند تا چند سال آینده در کجای دنیا قرار گرفته‌اند ادامه داد: در محافل خانوادگی و دوستانه خود به موضوع خلاقیت بچه‌ها توجه کنید، بچه‌ای که از همه خلاق‌تر است را بیشتر از بقیه تشویق کنید.

وی با اشاره به اینکه آینده متعلق به جوان مبتکر است، ادامه داد: فرزندان ما باید در زمینه‌های سیاسی، ‌اجتماعی،‌ اقتصادی و ... ابتکار عمل داشته باشند و برای رسیدن به چنین نسلی باید بچه‌های خود را رها کرده اما تحت نظارت خود داشته باشیم.

عضو هیات موسس خانه هوش و خلاقیت همدان با بیان اینکه محل سابق خانه هوش و خلاقیت همدان مناسب نبود، اظهار کرد: محل جدید حاصل تلاش سه ماهه عوامل این خانه است.

جوادی با بیان اینکه تیم خانه ریاضی همدان در یک مسابقه بین‌المللی رتبه دوم را کسب کرده است، افزود: امیدواریم که روز به روز به توفیقات مجموعه افزوده شود.

وی با بیان اینکه امیدوارم در خانواده‌ها فرزندان خود را مصرف‌گرا تربیت نکنند، بیان کرد: از خانواده‌ها تقاضا دارم به فرزندان خود آموزش دهند تا از امکانات کوچک و ریز برای زندگی بهترین بهره‌وری را داشته باشند.

انتهای پیام/ص.ف

افتتاح خانه هوش غرب کشور در همدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.