سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جهاد دانشگاهی کشور؛

پیشرفت کشور در گرو تعیین مصالح ملی

رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت : تا زمانی که مصالح ملی تعیین نشود ، برنامه ریزی برای پیشرفت و توسعه کشور ، دشوار خواهد بود .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور ، در گردهمایی معاونان فرهنگی و روسای مراکز و سازمان های جهاد دانشگاهی در تبریز افزود : سیاسی شدن غیر ضرور کشور موجب شده است نتوانیم بر روی مصالح ملی بین نخبگان و مردم به توافق برسیم.
وی خاطرنشان کرد : علاوه بر همت دولت مردان در ایجاد وفاق ملی برای توسعه کشور ، توسعه فرهنگی میان آحاد مردم هم به نوبه خود در این زمینه موثر خواهد بود .
رئیس جهاد دانشگاهی کشور تاکید کرد : مهمترین کار دولت دوازدهم در قضیه برجام اینست که باید تلاش کند یک وفاق ملی روی مصالح ملی کشور که در توسعه و پیشرفت کشور موثر هستند بین سیاسیون و نخبگان کشور ایجاد کند .
طیبی مهمترین مشکلات کنونی کشور را توسعه نیافتگی فرهنگی عنوان و تصریح کرد : توسعه فرهنگی در کشور ما صورت نگرفته است و منابع فردی ، گروهی و حزبی کشور در مصالح ملی کشور غالب شده است .
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی هم یکی از وظایف جهاد دانشگاهی در عرصه فرهنگی را ، پر کردن خلاء های فکری جوانان برشمرد و افزود : با این کار علاوه بر پاسخگویی به شبهات جوانان و پایداری جامعه ، وحدت و یکپارچگی در جامعه هم رایج و گسترده تر می شود .
سعید شبستری مغز متفکر جامعه را دانشگاههای کشور عنوان دانست و افزود : هدایت اصلی جریانهای فرهنگی و سیاسی در دانشگاهها اتفاق می افتاد و در حال حاضر نیز همگی باید کمک کنیم تا جهاد دانشگاهی هم رسالت اصلی خود را پیدا کند .
محمد حسین فرهنگی یکی از نمایندگان مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی هم در این گردهمایی با تاکید بر نقش موثر جهاد دانشگاهی در توسعه کشور یادآور شد : این نهاد از همان سال های آغاز انقلاب اسلامی ، در دیگر کنار نهاد های رسمی کشور در حوزه آموزش عالی کشور نقش گسترده و تاثیرگذاری ایفا کرده است و باید همچنان در این مسیر گام های موثر دیگری بردارد .

انتهای پیام/خ

 ایجاد وفاق ملی برای توسعه کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.