سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه خبر داد؛

کاهش گردشگری سلامت در فارس

رئیس نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در خصوص کاهش «گردشگری سلامت» در استان فارس هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید حسن خلیلی رئیس نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در فارس با اشاره به روند صدور روادید در استان فارس و مباحث مربوط به امور کنسولی و مهاجرت‌ها، بیان کرد: با توجه به آمار‌ها با وجود افزایش گردشگران در ۴ سال اخیر، امسال با کاهش گردشگری سلامت در فارس رو به رو هستیم که در این زمینه احساس خطر می‌شود.

وی با اشاره به دلایل کاهش گردشگری سلامت در استان فارس، ادامه داد: وجود دلالان در بحث گردشگری سلامت یکی از جمله عوامل کاهش ورود گردشگر در این حوزه است که باید برای آن فکری جدی کرد.

سید حسن خلیلی گفت: دلال‌ها به‌نوعی در کشور‌های مبدأ و مقصد ریشه دوانده‌اند که شناسایی و مقابله با آنان دشوار است، ضمن اینکه برخورد قهری با آنان در کوتاه‌مدت باعث کاهش ورود گردشگر به کشور نیز خواهد شد، بنابراین نیاز به ساماندهی این افراد برای کنترل و نظارت بیشتر به شکل قانونی، به‌شدت احساس می‌شود.

رئیس نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در فارس در مورد ضرباتی که دلال‌ها به بحث توریسم درمانی می‌زنند، اظهار کرد: دلال‌ها به دلیل اینکه دنبال سود آنی و فوری هستند، گردشگر را به کشور آورده و به مراکز درمانی می‌برند و پس از آن معلوم نیست که روند معالجه و درمان آنان به شکل مطلوبی انجام خواهد شد یا نه؛ که در بیشتر موارد نتیجه منفی بوده است، حتی موردی مشاهده شده که برای عمل چشم آمده، اما در نهایت با جراحی پا از ایران خارج شده است! یعنی دلالان آنقدر برای وی بیماری تراشیده‌اند که مجبور به یک عمل دیگر شده است.
خلیلی تصریح کرد: دلال‌ها با ساز و کار‌هایی که دارند و نفوذی که در سازمان‌ها از آن برخوردارند از پزشکان وقت یک‌روزه می‌گیرند! و همین مسائل باعث شده گردشگران سلامت در اختیار آنان قرار گیرند، اما نتیجه گرفتن توریست‌ها از فرایند درمانی، دیگر مشخص نیست و دلال‌ها نیز کاری به این موضوع نداشته و تنها به فکر سود آنی خود هستند.

وی نتیجه هدایتگری دلالان در بحث توریسم درمانی را این‌گونه بیان کرد که در بلندمدت به علت نتیجه نگرفتن توریست‌ها از فرآیند درمان خود، دیگر به کشور ایران سفر نخواهند کرد و این مسئله در بلندمدت به کاهش گردشگری سلامت منجر خواهد شد.

رئیس نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه گفت: ضربه‌ای که دلالان به گردشگری سلامت استان فارس وارد می‌کنند از این‌جهت مهم است که این استان قطب پزشکی است و می‌تواند سالانه گردشگران بسیاری را جذب کند که با این وضعیتی که دلالان در این حوزه به وجود آورده‌اند، در بلندمدت با کاهش ورود توریست مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه به دلایل متعدد حذف دلالان نیز امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: دلالان علاوه بر مواردی که مطرح شد گردشگران را در مکان‌های نامناسب اسکان داده و مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورند.

خلیلی کنترل و نظارت بیشتر بر کسانی که در بحث ورود گردشگران سلامت را بر عهده دارند از نهاد‌های ذی‌ربط مانند استانداری و دانشگاه علوم پزشکی خواستار شد.

وی با اشاره به بحران مهاجرت‌های غیرقانونی و قاچاقچیان انسان گفت: مهاجرت‌های غیرقانونی به خارج از کشور تلفات بسیاری را به استان تحمیل کرده است.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در هفته شاهدیم که چندین جسد از خارج از کشور وارد استان فارس می‌شود که عمدتاً جوانانی هستند که به‌طور غیرقانونی قصد خروج از کشور را داشته که یا در رودخانه‌ها غرق‌شده یا دچار اعتیاد و افسردگی شدید شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشتر قربانیان مهاجرت غیرقانونی به خارج از کشور را اقشار متوسط رو به ضعیف جامعه به لحاظ مالی شامل می‌شوند، تصریح کرد: در ماه چندین نفر که دچار افسردگی‌های شدید شده‌اند را تحویل خانواده‌ها می‌دهیم که قصد داشته‌اند به‌صورت قاچاقی به خارج از کشور مهاجرت کنند.

خلیلی در خصوص مهاجرت‌های غیر قانونی و خطرات آن به خانواده‌ها هشدار داد و از مسؤولان ذی‌ربط خواست که در خصوص کنترل مهاجرت‌های غیرقانونی و جلوگیری از قاچاقچیان انسان، تدبیری مناسب اندیشیده شود.

خلیلی با اشاره به صدور روادید در استان فارس برای گردشگران و تسریع در کار اضافه کرد: پارسال افزون بر ۱۹ هزار روادید در فرودگاه شیراز برای گردشگران صادر شد که این کار بدون تشریفات خاص و در کمترین زمان ممکن صورت گرفته است.

خلیلی ادامه داد: با ورود این گردشگران به کشور بیش از یک میلیون یورو وارد کشور شده که درآمدی مستقیم را برای استان فارس ایجاد کرده و این مهم به کمک سرعت بخشیدن به صدور روادید و معطل نشدن گردشگران در فرودگاه بوده است.

وی در خصوص راهپیمایی اربعین حسینی و روند صدور روادید در استان فارس گفت: روادید مسافران ۴ استان فارس، بوشهر، هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد در استان فارس صادر می‌شود.

خلیلی تصریح کرد: برای همه افرادی که برای مراسم اربعین قصد رفتن به کشور عراق را دارند، روادید صادر خواهد شد.

انتهای پیام/ن

گردشگری سلامت در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.