ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺳﻼﻣﺖ و ﺗﻮرﯾﺴﻢ درﻣﺎﻧﯽ ﯾﮑﯽ از ﺣﻮزه‌ﻫﺎﯾﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﻧﻘﺸﯽ ﺑﺴﺰایی در ﺟﻬﺖ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮔﺮدﺷﮕﺮی اﯾﻔﺎ کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، قناویزچی مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد گفت: با توجه به اینکه، شهر مشهد نسبت به سایر کلانشهر‌ها سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر است، این ظرفیت را دارد که به قطب گردشگری سلامت در منطقه تبدیل شود.

وی افزود: طبق هماهنگی صورت گرفته، نخستین پایگاه سلامت با تاییدیه بخش خصوصی و میراث فرهنگی در میدان طبرسی که یکی از مکان‌های پرتردد زائران است، راه‌اندازی شد.

قناویزچی همچنین به اهداف دیگر این طرح پرداخت و افزود: گسترش صنعت گردشگری موجب ارتقاء ابعاد وسیع اقتصادی از جمله ایجاد فرصت‌های شغلی، درآمدزایی، رضایت‌مندی زائران، افزایش ماندگاری زائر و درآمد پایدار در جامعه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه رویکرد ما این است تا با راه‌اندازی این پایگاه حذف واسطه‌گران حوزه درمان صورت گیرد، گفت: طرح مطالعاتی گردشگری سلامت با هدف بررسی شناخت وضعیت فعلی گردشگری سلامت در شهر مشهد، معضلات و آسیب‌های موجود، ایجاد ضوابط در حوزه نظارت و ساماندهی جذب بیمار، تبیین نقش شهرداری در حوزه توریسم مدیکال و... انجام شود.
مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد ادامه داد: گردشگری سلامت یا توریسم درمانی موضوع جذابی در صنعت توریسم و صنعت خدمات پزشکی و زیبایی است.
وی با بیان اینکه شهرداری مشهد در جهت زمینه توریسم درمانی و جذب گردشگران سلامت همواره به چهار موضوع اساسی دراین زمینه توجه داشته است، افزود: توانمندی‌های شاغلان حرفه پزشکی، تکنولوژی‌های روز و استاندارد‌های جهانی، اقتصاد درمان و هزینه‌های درمانی و مقررات داخلی کشور‌ها از عوامل مهم گردشگری سلامت به حساب می‌آید.

قناویزچی گفت: پس از دوره آزمایشی طرح مربوطه با اصلاح و تکمیل نکات آن، پایگاه‌ها در دیگر نقاط اطراف حرم مطهر افزایش یابد.

انتهای پیام// ف. م

 


حذف واسطه‌گران حوزه درمان با ایجاد پایگاه گردشگری سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.