سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فردا برگزار می شود؛

جشنواره انگور سياه ( تری ره شه ) در سردشت

نخستین جشنواره انگور سیاه ( تری ره شه ) فردا در سردشت برگزار می شود.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛   سردشت گوهری ناشناخته در شمال غرب ايران و در جنوب استان آذربايجان غربی است. در اين شهر انگوری می رويد كه به زبان كردی ( تری ره شه ) يا همان انگور سياه نامیده می شود. اين نوع انگور يك محصول كاملأ ارگانيك  است كه در مناطق كاملأ طبيعی و شيب دار و كوهستانی رشد ميكند.اين انگور با كيفيت بالا و با ماندگاری طولانی بدون استفاده از سموم وکودهای سیمیایی رشد می کند و همين ويژگی آن را به بهترين نوع انگور در جهان تبديل كرده است.انگور سياه به محصولات مختلفی از جمله،آب انگور،تازه خوری،مويز،شربت مويز، دوشاب و غيره مصرف می شود.  

نژاد جهانی فرماندار سردشت در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ گفت: جشنواره انگور سیاه سردشت  ٢٢ شهريور ٩٦ در روستای گومان سردشت  با همكاری فرمانداری ،جهاد كشاورزی،شهرداری های سردشت،ربط،ميرآباد ،اداره صنعت و معدن و تجارت سردشت و ساير ارگانها و تعاونی ها و سازمانهای مردم نهاد برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت:برگزاری اين جشنواره مقدمه ای برای پيگيری و تبديل اين محصول به برند شهرستانی در سطوح ملی است كه انتظار است با حمايت سطوح بالای مديريتی در استان و كشور زمينه دائمی شدن اين برنامه و ايجاد بسترهای پژوهی براي بهره وری بيشتر و ايجاد ظرفيتهای صادراتی و توليدات اين خوشه صنعتی فراهم شود.

رسول سعيديان رئيس جهادكشاورزی سردشت نيز هدف از برگزاری اين جشنواره را معرفی انگور سياه سردشت  به عنوان محصول ارگانيك در سطح ملی ،بازاريابی و بررسی راهكارهای مناسب فروش و عرضه محصول ،معرفی پتانسيلهای شهرستان در بخش كشاورزی و ترغيب سرمايه گذاران داخلی و خارجی عنوان كرد.

سعيديان در ادامه افزود: سطح زير كشت ديم باغات انگور در سردشت ٤٨٠٠ هكتار می باشد كه اين شهرستان با توليد سالانه ٣٠هزار تن انگور سياه،٩ درصد از انگور سياه استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ح

 

جشنواره انگور سياه ( تری ره شه ) محصول کاملا ارگانیک  فردا  در سردشت برگزار می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.