رستمی با اشاره به نیاز اعتباری خط ریلی استان بوشهر بیان کرد: راه آهن بوشهر – شیراز ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که براساس مجوز شورای اقتصاد باید از فاینانس خارجی استفاده شود.
وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت ۸۵ درصدی فاینانس خارجی و ۱۵ درصدی اعتبارات منابع داخلی اجرا میشود تصریح کرد: با وجود موافقت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با ۱۵ درصد سهم دولت، ولی فاینانس خارجی آن هنوز نهایی نشده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نقش مهم خط ریلی بوشهر به فارس را مهم و تاثیرگذار در اقتصاد، معیشت و امور رفاهی استان بوشهر دانست و افزود: پروژه راه آهن بوشهر- شیراز، آزاد راه بوشهر- شیراز و راه دسترسی جزیره نگین از جمله پروژههایی است که باید از محل فاینانس خارجی اجرا شوند.
انتهای پیام /پ