سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگردان تئاتر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«ریما» به بیان معضلات زنان در جامعه می‌پردازد

جواد نظیفی در نمایش «ریما» مسائل و مشکلات زنان در جامعه امروزی را نشان می‌دهد.

جواد نظیفی کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص هدف از اجرای نمایش«ریما» گفت: این نمایش بیشتر به معضلات زنان در جامعه می‌‌پردازد که  اصغر خلیلی در سال 90 متن آن را نوشته است.

وی پیرامون فمنیستی بودن اثر و بازخوردهایی که این متن داشت، اظهار کرد: به هر حال ما در جامعه‌ای هستیم که هر چقدر هم که تکنولوژی پیشرفت کرده باشد، ولی باز هم مشکلات و مسائل سد راه زنان جامعه در کل دنیا چه از لحاظ ارتباط مردان و زنان، چه از لحاظ ورزشی، چه از لحاظ هنری وجود دارد. همه مردم انسان هستند و کسی نباید از بعد انسان بودن خودش را برتر بداند.

نظیفی در خصوص ملاک انتخاب بازیگران اثر تصریح کرد: من بازیگرانم را از مدت‌ها قبل می‌شناختم. همگی تحصیل کرده‌های رشته هنر هستند ولی در بحث اجرا هیچ کدام رزومه خاصی ندارند و از نظر من در حق آنها اجحاف شده است. من با این کار به آنها فهماندم که توانایی اجرا و ایفای نقش را دارند.

این کارگردان درباره رضایت از سالن بیان کرد: من به دلیل اینکه کار اولم بود، خودم این سالن را انتخاب کردم و سعی داشتم که خیلی ریسک نکنم. برای این کار به دنبال اسپانسر رفتم ولی به علت نبود چهره‌ها در نمایشم، اسپانسری هم نتوانستم پیدا کنم.

نظیفی در پایان گفت: اجراهای ما به موسسه خانه خورشید تقدیم می‌شود که مکانی برای زنانی است که می‌خواهند به زندگی برگردند و فعالیت کنند.


انتهای پیام/

نمایش ریما به دلیل حضور نداشتن چهره‌ها اسپانسر ندارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.