وزیر کار به ارتباط فضای دیجیتال و سواد اشاره داشت و گفت: نداشتن سواد استفاده از فضای دیجیتال باعث انحراف میشود و نمی توان از ظرفیت های موجود در آن بهره گرفت.
او با انتقاد از فضای مجازی عنوان کرد: کودکانی که آموزه ها را از طریق فضای مجازی آموخته اند سواد بالایی دارند اما سطح کیفی سواد آنها کم است بنابراین باید فضای دیجیتال را ملموس کرد.
ربیعی تصریح کرد: نیاز به فضای مجازی اجتنابناپذیر است، با توجه به محدودیت زمانی و هجوم اطلاعات در دنیای امروزی این نیاز کاملا مشهود است.
وزیر کار به ارتباط سواد و مسائل اجتماعی اشاره و اظهار کرد: علت اصلی طلاق، نداشتن سواد ارتباطی است و فقر و بیکاری در اولویت های بعدی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه بازماندگی از تحصیل در حال کاهش است، یادآور شد: ۳۰۰مرکز توانمندسازی در مناطق حاشیهای و روستاها از سوی آموزش و پرورش تهیه شده و بهره گیری از فضای دیجیتال در چنین مناطقی باعث رفع کمبودها میشود.
وی بیان کرد: در دولت دوازدهم از ۱۰ میلیون بیسواد به تعداد ۸ میلیون رسیدیم که حدود ۴میلیون از این تعداد را اتباع افغانی شامل می شود تا با مجوز و بدون مجوز به مدرسه بروند همچنین تحصیل افراد دارای هویت ایرانی نیز به تصویب رسید.
انتهای پیام/