وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

کاهش ۴۰درصدی نرخ بی سوادی از اوایل انقلاب تاکنون

وزیر آموزش و پرورش از کاهش نرخ بی‌سوادی پس از انقلاب خبر داد، این نرخ با کاهش 40 درصدی رو به رو بوده است.

کاهش ۴۰درصدی نرخ بی سوادی از اوایل انقلاب تاکنونبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی سوادآموزی با تبریک این روز با اشاره به اهمیت سوادآموزی در دنیای امروز، عنوان کرد: بیش از نیم قرن از نامگذاری این روز گذشته است اما متاسفانه هنوز شاهدیم که در سراسر دنیا علی رغم فرصت های سوادآموزی، افراد زیادی از نعمت سواد بی بهره هستند.

وی افزود: تعریف سوادآموزی امروز تفاوت بسیاری  با گذشته دارد، سوادآموزی قابلیتی است که مهارت های ارتباطی را بین جوامع توسعه می‌دهد و ابزاری برای تفکر انتقادی محسوب می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: علی رغم تلاش ها برای توسعه سوادآموزی هنوز در کشوربا تعدادی بسیاری از افراد بی سواد مواجه هستیم البته موفقیت های بسیاری داشتیم از جمله اینکه نرخ بی سوادی از  ۵۰ درصد اوایل انقلاب به ۱۰درصد کاهش یافته است.

رصد موانع سوادآموزی  به منظور کاهش بی سوادی در کشور

بطحایی با اشاره به اینکه بی سوادی اثرات سو بر جامعه دارد، تصریح کرد: وجود افراد بیسواد در کشور باعث تاسف است اما به عنوان برنامه ریزان آموزشی موانع را رصد کنیم که چرا شتاب کار بیشتر نبوده است. برای افزایش شتاب در کارها نیازمند تحول و تغییر در مسیر کنونی هستیم.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید برنامه ریزی ها از متمرکز به محلی برسد، همچنین تصدی گری در امور اجرایی به بخش غیردولتی منتقل شود زیرا چرخش از روش های سنتی به نوین ما را به اهداف نزدیک می کند و کنار گذاشتن مقررات رسمی و خشک برای ایجاد حداکثر انعطاف در کارها است.

بطحایی با بیان اینکه عامل ایجاد حرکت انگیزه و احساس نیاز است، اظهار کرد: در برنامه‌ریزی سوادآموزی باید به این مولفه بیش از گذشته توجه کنیم و به نهادهای متبوعه به شدت نیازمند هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند عزم ملی همه بخش ها در توسعه سوادآموزی هستیم، تصریح کرد: امیدواریم با چنین رویکرد‌هایی گام‌های جدی تر و پر شتاب تری در سوادآموزی برداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
ای وای
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۲۱:۰۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
از مطالبات چه خبر؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
شما فكر مي كنيد كساني كه امروز درس مي خوانند باسوادند سخت در اشتباه هستيد
آخرین اخبار