سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فضای مجازی فرصتی برای رونق کسب و کار

معاون فضای مجازی وزیر فناوری و اطلاعات گفت: صنعت آی .سی. تی و فضای مجازی فرصتی برای رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   امیرحسین دوایی معاون کسب و کار در صنعت آی .سی. تی و فضای مجازی وزیر فناوری و اطلاعات در دهمین نشست هم اندیشی و سومین همایش استانی فرهیختگان و دانشجویان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد گفت: صنعت آی. سی تی و فضای مجازی فرصتی برای رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال است.

وی افزود: با توجه به اینکه در دنیا صنعت آی. سی. تی و فضای مجازی در همه ابعاد زندگی افراد نفوذ دارد بیش از 80 درصد دارائیهای مردم درسراسر دنیا دست آورد این صنعت نامشهود است.

دوایی با بیان اینکه فضای مجازی افقهای جدیدی را در فضای کسب کار در دنیا به وجود آورده است گفت: با استفاده از این فضا و ظرفیتهای منطقه ای و همچنین نوآوری می توان فضای کسب و کار را در کشور رونق بخشید و بسترهای جدیدی را برای اشتغال فراهم کرد.

وی از تاسیس نخستین شهرک آی. سی. تی با رویکرد بین المللی در کشور خبر داد و افزود: این شهرک که مرحله مقدماتی و مطالعه آن انجام شده،اولین تجربه کشور و در استانهایی که قابلیت داشته باشد این صنعت نیز منتقل می شود.

دوایی با بیان اینکه درکشورما تلگرام بیشترین عضو را دارد و 90 درصد اینستاگرام فیلترهوشمند محتوایی شد افزود: به دلیل رمزگذاری ابتدا تا انتها فیلترینگ دچار مشکل شد و قرار است با رایزنی با اینستاگرام سرور این شبکه مجازی بر اساس قوانین کشور انجام شود.

نماینده ولی فقیه دراستان هم در این همایش گفت:برگزاری چنین نشستهایی و همایشهایی برای برون رفت استان از مشکلات پیش رو تاثیرگذار است.

آیت اله ملک حسینی به تاثیر فرهنگ کار و تلاش در جامعه اشاره کرد و افزود:کسب و کار حلال در نظام هستی که توام با تلاش باشد در مسیر فطرت و خدا است و سبب جلوگیری از رکود و بیکاری می شود.

ملک حسینی ربا را مصداق بارز زیاده خواهی و تکثر اموال نامشروع دانست و افزود: چنین انسانی که با ربا و بدون کار و تلاش و با پول حرام مال خود را افزایش می دهد انسانیت خود را فدای زیاده خواهی می کند که سرانجام چنین کاری ورشکستگی و رکود وبیکاری است.

وی صدقه دادن را یک گرایش انسانی، حرکت در مسیر خدا و نقطه مقابل ربا دانست و گفت: در نظام توحیدی نتیجه کسب و کاری که تمام الزمات اعتقادی، رفتاری و اخلاق رعایت شده باشد افزایش اشتغال و پیشرفت و توسعه است.

نجات نیا دبیر اجرایی این همایش هم گفت: دهمین نشست هم اندیشی و سومین همایش استانی فرهیختگان و دانشجویان استان در راستای هم افزایی و تعامل سازنده همه نیروهای نخبه استان درسراسرکشور در مرکز استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این همایش به همت انجمن هم اندیشی فرهیختگان استان برگزار شد افزود: نیروهای فرهیخته استان ایده ها،طرحها و نظرات خود را درخصوص استفاده از صنعت آی. سی. تی و فضای مجازی برای رونق کسب وکار و همچنین برون رفت ازمشکلات استان ارائه می دهند.

انتهای پیام/ش

تجلیل از 17 نفر از صاحبان رتبه های برتر کنکور امسال 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۴۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
تشکر
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
عالی