سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه‌ به مداحان در آستانه‌ی محرم

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: اخلاق مداری و استفاده از سیره اهل‌بیت (ع) در زندگی شخصی مداحان نقش بسزایی در گیرایی کلام مداح دارد.

 

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،حجت‌الاسلام و المسلمین  محمد فتاحی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام امروز در کارگاه آموزشی تخصصی ویژه مداحان و شعرای آئینی استان ایلام که با حضور بیش از یکصد نفر از مداحان جوان استان برگزارشد، تعامل سازمان بسیج مداحان و کانون مداحان ایلام در ارتقاء سطح اندوخته معنوی و فنون مداحی را مهم ارزیابی کرد.

 

وی در خصوص اخلاق در مداحی و خصوصیات شخصی و اجتماعی مداح، افزود: اخلاق مداری و استفاده از سیره اهل‌بیت (ع) در زندگی شخصی مداحان نقش بسزایی در گیرایی کلام مداح دارد زیرا تا خود شخص به لطافت و پاکی نفس مزین نباشد نمی‌تواند کلام گهربار معصوم را به درستی به مخاطب منتقل کند و تا دل سوخته نباشد هرگز نمی‌تواند بر مستمع تاثیر گذار باشد.

 

فتاحی اضافه کرد: از خصوصیات یک مداح می‌توان به ایجاد رابطه دو طرفه بین مداح و شنونده اشاره کرد و تا روی آن رابطه کار نشود هیچ گاه به هدف برپایی مراسم عزای اهل‌بیت (ع) که همانا جذب جوانان به سوی چراغ اهل‌بیت (ع) است، نایل نخواهیم شد و مداح بدون ارتباط صحیح با مخاطب هیچ گاه موفق نخواهد بود .

 

انتهای پیام/ع

توصیه مدیر کل تبلیغات اسلامی استان به مداحان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.