سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور بیمه‌ای بانک کشاورزی استان کردستان:

صدور ۲۲۳ هزار هکتار بیمه نامه در استان کردستان

معاون امور بیمه‌ای بانک کشاورزی استان کردستان گفت:در مجموع ۲۲۳ هزار هکتار بیمه نامه در استان صادر شده که از این میزان ۸8 هزار هکتار بیمه نامه اصلی و ۱۳۴ هزار هکتار بیمه نامه تکمیلی بوده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،اسماعیل حیدری گفت: وضعیت بیمه محصولات کشاورزی در استان کردستان در یک سال گذشته خوب نبوده و از ۳۰۰ الی ۳۵۰ هزار هکتار سطح بیمه ای به ۸۸ هزار هکتار رسیده است.

وی افزود: نحوه پرداخت غرامت و مخاطرات مالی دولت از جمله عوامل کاهش بیمه کشاورزی و عدم استقبال کشاورزان بوده است.

معاون امور بیمه‌ای بانک کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: در یک سال گذشته سه هزار و ۴۴۱ هکتار سطح زیر کشت کلزای استان بوده که از این میزان فقط ۶۰۱ هکتار آن معادل ۱۷ درصد بیمه شده است.

وی ادامه داد: شاهد روند جالبی در محصول کلزا بودیم که براساس آن تعرفه بیمه بر مبنای شهرستانی باشد و عملکرد دو، سه سال گذشته هر شهرستان در ضریب خطرپذیری، مبنای تعرفه بیمه قرار گرفته است.

حیدری اعلام کرد: در مجموع ۲۲۳ هزار هکتار بیمه نامه در استان صادر شده که از این میزان ۸8 هزار هکتار بیمه نامه اصلی و ۱۳۴ هزار هکتار بیمه نامه تکمیلی بوده است.

وی گفت: در بخش زراعت امسال تاکنون ۲ هزار و ۸۶۱ میلیارد ریال، در بخش دام ۳ هزار و ۲۳۶ میلیارد ریال و در بخش طیور ۵ هزار و ۵۳ میلیارد ریال غرامت پرداخت شده و در بخش باغی هنوز غرامتی پرداخت نشده است.

معاون امور بیمه‌ای بانک کشاورزی استان کردستان اضافه کرد: امسال در مجموع ۱۱ هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال بیمه در استان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: به کشاورزان استان اعلام می کنیم که محصولات خود را بیمه کنند تا ضریب بیمه در استان بالاتر برود.

 انتهای پیام/م

17 درصد از سطح زیر کشت کلزای استان بیمه شده است

برچسب ها: کشاورزان ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.