سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاونت عملیات و خدمات ایمنی آتش نشانی بروجرد:

نوسانات برق مهمترین دلیل آتش سوزی در بروجرد

معاونت عملیات وخدمات ایمنی آتش نشانی بروجرد گفت: نوسانات برق از مهمترین عامل آتش سوزی‌های رخ داده در بروجرد است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  موسیوند، معاونت عملیات و خدمات ایمنی آتش نشانی بروجرد گفت: ۸۰ درصد آتش سوزی‌های رخ داده در اماکن و واحد‌های تجاری این شهرستان به دلیل فرسوده بودن سیم‌های برق و نوسانات ایجاد شده در شبکه توزیع برق داخلی ساختمان‌ها است.
وی در ادامه گفت:۳۲ مورد آتش سوزی منزل و ۲۱ مورد آتش سوزی اماکن درسه ماهه اول سال جاری درشهرستان بروجرد رخ داده است.

معاونت عملیات و خدمات ایمنی آتش نشانی بروجرد گفت: همچنین ۷۰ درصد علت آتش سوزی‌های خودرو‌ها نیز مربوط به سیستم برق ماشین و ۳۰ درصد مابقی نیز به علت نشت در سیستم گاز و بنزین رخ داده است.

موسیوند گفت: شهروندان هنگام استفاده به صورت متناوب سیستم وسیم کشی برق خانگی، خودرو و اماکن تجاری خود را مورد بررسی دقیق قراردهند.

وی افزود: سیستم برق ساختمان‌های دارای قدمت بالا وقدیمی، فرسوده هستند که باید از سوی مالکان مورد بررسی قرار گیرد و در صورت ضرورت تعویض شوند.

معاونت عملیات وخدمات ایمنی آتش نشانی بروجرد گفت: ازهمه شهروندان انتظارمی رود هنگام عدم استفاده از وسایل برقی در منزل حتما دوشاخ وسیله برقی را از پریز بکشند تا در صورت نوسانات کوچک برق و یا حتی جوشکاری، سیستم برق دچار نوسان نشده و آتش سوزی رخ ندهد.

موسیوند با اشاره به اینکه در ۲ روز اخیر چهار مورد آتش سوزی شامل ۲ واحد مسکونی در شهر و روستای بروجرد به دلیل نوسانات برق دچار حریق شده اند افزود: با حضوربه موقع ماموران آتش نشانی این ۲ حادثه خسارت جانی نداشته همچنین عصر روز گذشته نیزیک خودروی پیکان و یک باغ در روستای دهکرد بوده دچار آتش سوزی شدند.

انتهای پیام/ د

نوسانات برق مهمترین عامل آتش سوزی‌های بروجرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.