سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد جدی با نانوایی های متخلف

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: طرح ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌ها با جدیت آغاز شده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛بهمن خدادادیان کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: از حدود یک ماه پیش (10 مرداد) همزمان با شروع طرح کار اطلاع رسانی طرح  ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌ها،نیز شروع شد.

وی افزود: طی دو مرحله با هماهنگی اتحادیه نانوایی‌ها، اطلاع رسانی کامل برای تمام صاحبان نانوایی‌ها انجام شد و طی این مدت مصاحبه‌های بسیاری در خصوص طرح در رسانه‌ها صورت گرفت و تمام نیروهای بهداشت در این زمینه بسیج شده‌اند و تمام نانوایی‌ها را رصد می‌کنند.

خدادادیان با اشاره به وجود بیش از هزار نانوایی در شهرستان کرمانشاه، گفت: از این تعداد بیش از 900 نانوایی معمولی و مابقی نان روغنی و نان فانتزی هستند عرضه کیسه پلاستیکی در تمام این نانوایی‌ها ممنوع است و برای نانوایی‌های معمولی کیسه‌های پارچه‌ای توصیه شده و برای نانوایی‌های نان روغنی و نان فانتزی نیز استفاده از کیسه پلاستیکی یا پاکت‌های کاغذی مواد اولی توصیه شده است.

خدادادیان افزود: در بازرسی‌های به عمل آمده بعد از شروع طرح، حدود دو تن کیسه پلاستیکی از سطح نانوایی‌ها جمع آوری شده است.

وی با بیاناینکه در مرحله اول زیاد سخت گیری نمی‌شود، صاحبان نانوایی می‌توانند مراجعه کرده و با دادن تعهد کیسه‌های پلاستیکی خود را که می تواند برای مصارف دیگری به کار گرفته شود، تحویل بگیرند اما چنانچه در مرحله بعدی مجددا نانوایی اقدام به استفاده از کیسه‌های پلاستیکی کند به تعزیرات جهت اعمال جریمه معرفی می‌شود و اگر نانوایی دارای سهمیه باشد، سهمیه دولتی آن قطع شده و اگر آزادپز باشد جریمه سنگین برای آن لحاظ می‌شود.

این کارشناس بهداشت بیان کرد: چنانچه نانوایی برای بار سوم اقدام به عرضه کیسه پلاستیکی کند، این کار او اقدام علیه سلامت عمومی جامعه تلقی شده و به عنوان مجرم تحویل دادسرا می‌شود.

 

انتهای پیام/ز

برخورد جدی با نانوایی های  که از کیسه های پلاستیکی استفاده می کنند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.