سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بهزیستی فارس خبر داد؛

اجرای طرح غربالگری اختلالات ژنتیکی در مدارس متوسطه فارس

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: طرح پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری اختلالات ژنتیکی در مدارس متوسطه فارس اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید مرتضی موسوی مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به بیشترین تلفات حوادث رانندگی در استان فارس و افزایش ۲۵ تا ۳۰ هزارنفری معلولان قطع نخاعی در این استان گفت: با آموزش و پیشگیری می‌توان از بروز حوادث و تحمیل هزینه‌های سنگین مالی و جانی جلوگیری کرد.

موسوی افزود: بافت استان فارس عشیره‌ای است که باوجود مناطق روستایی و محروم در این استان، فارس سهم بیشتری در معلولیت‌های جسمی نسبت به دیگر استان‌های کشور دارد.

وی بابیان اینکه هزینه غربالگری در مدارس سطح استان برای ۸۴ هزار دانش‌آموز دختر و پسر مقطع دهم و یازدهم متوسطه بر عهده اداره کل بهزیستی فارس است، ادامه داد: علاوه بر بینایی سنجی و شنوایی‌سنجی، به معلولیت‌های ناشی از بیماری‌های عضلانی و اسکلتی، آموزش نحوه نشستن روی نیمکت و برداشتن کیف و پوشیدن کفش مناسب پرداخته می‌شود.

مدیرکل بهزیستی فارس به آموزش‌های مهارت‌های زندگی باهدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این طرح مشترک ۳۰۰ آموزشگر فعالیت می‌کنند و به دلیل اینکه دانش آموزان متوسطه نزدیک به سن ازدواج هستند، آگاهی بخشی و آموزش مسائل ژنتیکی و سکس تراپی با در نظر گرفتن محدودیت‌ها حائز اهمیت است.

موسوی بعد از اعتیاد مهم‌ترین علت طلاق خیانت‌های زناشویی است که از دلایل این مسئله عدم آگاهی زوجین از نیاز‌های جنسی خود است که آموزش پیش از ازدواج ضروری به نظر می‌رسد.

گفتنی است تفاهم‌نامه مشترک بین اداره کل بهزیستی فارس و اداره کل آموزش‌وپرورش فارس باهدف آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری اختلالات ژنتیکی در مدارس متوسطه استان فارس منعقد و امضا شد.
انتهای پیام/ر

اجرای طرح غربالگری اختلالات ژنتیکی در مدارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.