سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسن‌بیگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پرداخت به ادبیات آیینی عمر طولانی ندارد

پرداخت به ادبیات آیینی در کشور ما عمر طولانی ندارد؛ به این دلیل که قبل از انقلاب توجهی به این حوزه نشده است.

ابراهیم حسن‌بیگی نویسنده کشورمان در گفت‌وگو با با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص میزان پرداخت نویسندگان به ادبیات آیینی گفت: پرداخت به ادبیات آیینی در کشور ما عمر طولانی ندارد؛ به این دلیل که قبل از انقلاب توجهی به این حوزه نشده است. در سال‌های بعد از انقلاب و در دهه‌های 60 و 70 پررنگ‌تر و در دهه 80 کمتر به این نوع سبک پرداخته شده است. یکی از بخش‌های ادبیات آیینی، موضوع غدیر است.

وی ادامه داد: به موضوع غدیر در شعر و داستان کم توجهی شده است؛ چرا که در غدیر مانند عاشورا تعدد اتفاقات مطرح نیست. امید است نویسنده‌ها در سال‌های آینده به این موضوع بیشتر بپردازند؛ اما در مجموع کارهایی که در این زمینه انجام شده، پذیرفتنی است.

این نویسنده درباره چگونگی نگارش رمان خود با نام «قدیس» بیان کرد: نگارش این کتاب در مقطعی رقم خورد که رمان «محمد (ص)» را نوشته بودم. وقتی که ما از پیامبر (ص) سخن می‌گوییم، حیف است از حضرت علی (ع) صحبت نکنیم. فکر نوشتن رمانی درباره حضرت علی علیه‌السلام، این گونه شکل گرفت.

حسن‌بیگی در پایان گفت: برای اینکه از وضعیت جغرافیایی داستان اطلاع داشته باشم، به مسکو رفتم و حاصل زحمت سه، چهار ساله من رمان «قدیس» شد.

 

انتهای پیام/

 

روایت نویسنده رمان قدیس از چگونگی پرداخت این قصه

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.