سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشمند شهرکردی عضو آکادمی مهندسی کانادا شد

پروفسور مسعود فرزانه دهکردی دانشمند شهرکردی، عضو آکادمی مهندسی کانادا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ پروفسور مسعود فرزانه دهکردی دانشمند شهرکردی در مراسمی در اوتاوا و به طور رسمی، عضو آکادمی مهندسی کانادا (Canadian Academy of Engineering) شد.

این عنوان معتبر به دلیل تلاش‏‌های مستمر و چاره‏ گشایی این دانشمند چهارمحال و بختیاری در طول ۳۵ سال فعالیت علمی در شبکه برق قدرت کانادا، انتشار حدود یک هزار مقاله‏ علمی و سخنرانی، تدوین، هدایت و اجرای تعدادی از استاندارد‌های بین‏ المللی، مشارکت در نگارش و تهیه‏ تعداد قابل توجهی از کتاب‏‌های مرجع و تربیت و آموزش حدود ۲۵۰ نفر نیروی با کیفیت در زمینه مهندسی به وی تعلق گرفت.

پرفسور فرزانه در حال حاضر عضو دائمی موسسه‏ مهندسان برق و الکترونیک (IEEE)، عضو انستیتو مهندسی و تکنولوژی (IET) و عضو انستیتو مهندسی کانادا (EIC) است.

پروفسور مسعود فرزانه دهکردی در سال ۱۳۲۷ در شهرکرد به دنیا آمد و مدرک مهندسی برق قدرت را از دانشگاه پلی‏ تکنیک تهران دریافت کرد و در سال‏‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۰ هم به ترتیب موفق به اخذ مدارک کارشناسی ارشد و دکترای برق از دانشگاه پال‏ساباتیه‏ فرانسه شد.

فرزانه در سال ۱۹۸۶ نیز دوره فوق‏ دکتری در گرایش Electrical Discharges at High-Voltage را در این دانشگاه به پایان رساند.

نام پروفسور مسعود فرزانه دهکردی در دو منبع «پانصد پیشگام تأثیرگذار»، هشتمین چاپ بین ‏المللی انیستیتوی بیوگرافی آمریکایی ایالات متحده آمریکا و «واژه ‏نامهی جهانی بیوگرافی»، چاپ بیست و هفتم مرکز جهانی بیوگرافی کمبریج وجود دارد.

همچنین وی از سوی مجله مک ‏لین کانادا، در لیست یکصد پیشگام نوآور دارای توان ایجاد تغییر در جهان قرار گرفت.

از دیگر سوابق وی می‌توان به عضویت در کمیته‏ ها، انستیتو و انجمن‌های مختلف، کسب جوایز متعدد در زمینه‌های متفاوت، چاپ سه کتاب و مشارکت در نگارش ۱۴ فصل از کتب علمی اشاره کرد.

انتهای پیام/ف

عضویت دانشمند شهرکردی در آکادمی مهندسی کانادا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.