سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰ هزار سرپرست خانوار در تربت جام بیکارند

تربت جام با جمعیت ۳۰۰ هزار نفری دارای ۲۰ هزار سرپرست خانواده بیکار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه تربت جام در جمع مدیران شرکت‌های تعاونی شهرستان با گرامیداشت هفته تعاون گفت: تربت جام با جمعیت 300 هزار نفری دارای 20 هزار سرپرست خانواده بیکار است که تعاونی‌ها می‌توانند نقش مهمی در ایجاد اشتغال داشته باشند.

حجت الاسلام طاهری افزود: نرخ بیکاری شهرستان14 درصد است که برای اشتغال باید چهار هزار تعاونی ایجاد کرد که بدون وابستگی به دولت و تسهیلات بانکی اداره شود.

وی ادامه داد: مسئولان انرژی خود را برای جابجایی مدیران هدر می‌دهند بلکه باید این انرژی برای اشتغال هزینه کنیم.

امام جمعه تربت جام افزود: تعاونی‌ها با نیت اشتغال بیکاران ورود پیدا کنند چراکه هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست و با برنامه ریزی برای اشتغال منتظر فرماندار و امام جمعه نمانند.

وی افزود: نباید اجازه داد که مسئول تنبل در داخل شهر بچرخد و امادگی داریم محکم پشت تعاونی‌ها بایستیم و هر نهاد و اداره‌ای که سنگ اندازی کند با آن برخورد کنیم.

در ادامه رحمتی زاده رییس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی تربت جام بااشاره به وضعیت تعاونی‌ها گفت: در این شهرستان تعداد727 تعاونی وجود دارد که از این رقم 504تعاونی غیرفعال و راکد هستند و 196 تعاونی فعال می‌باشند که تعداد ۳ هزار و120 فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

رحمتی زاده افزود: برای30 تعاونی راکد مجوز انحلال از کمیسیون استان دریافت شده و 17  تعاونی پس از طی مراحل ثبتی منحل شده است.

وی بااشاره وضعیت اشتغال در شهرستان عنوان کرد: تعداد جویندگان کار665  نفر بودند که از این تعداد 295 نفر مشغول به کار شدند و برای30  طرح مشاغل خانگی مجوز صادر شد.

رحمتی زاده گفت: از ابتدای سال جاری تعداد 60  نفر جهت برخورداری از بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی معرفی و تاکنون تعداد157 نفر از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

رییس اداره تعاون، کار و اموراجتماعی گفت:از ابتدای سال جاری تعداد110 درخواست به هیات تشخیص جهت رسیدگی شکایات واصل شده که از86  رای صادره43 رای به سازش بین کارگر و کارفرما منتهی شده است.

رحمتی زاده با بیان این مطلب که766 نفر ساعت آموزش ایمنی به کارگران و کارفرمایان ارائه شده است، افزود: برای اجرای مقررات قانون کار به دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشت266 مورد بازرسی از کارگاه‌های شهرستان انجام گرفته است.

 

انتهای پیام//س، ج.
 


بیکاری ۲۰ هزار سرپرست خانوار در تربت جام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.