سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت مطرح کرد:

ایجاد مرکز رشد توانبخشی در دانشگاه علوم بهزیستی/ آمار بالای واردات اقلام توانبخشی

وطن‌پور با اشاره به میزان بالای واردات اقلام توانبخشی گفت: نیازمند حضور فارغ‌التحصیلان و تولید محصولات داخلی توانبخشی هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا وطن‌پور رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم دانش آموختگی دانشجویان علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی کشور در ارائه خدمات گام‌های مطلوبی را برداشته اند و‌ باید از خانواده‌ها و مسئولین دانشگاه در این راه تشکر کرد زیرا هر دانشجو و فارغ التحصیل یک فرصت است.

وطن‌پور گفت: با توجه به شرایط کشور که به سمت سالمندی پیش میرود و به عمر مفید جامعه افزوده می‌شود به تدریج حوزه توانبخشی نیز در بحث سالمندی ورود پیدا خواهد کرد، در طول سنوات گذشته افراد بعد از پنجاه سالگی در عرصه اجتماعی فعالیت خود را حذف می‌کردند اما با افزایش سن جامعه، افزایش امید به زندگی و ارتقا بهداشت، افزایش سن بیشتر شده و نیاز به توانبخشی مشهود است که باید دانش پژوهان و‌ فارغ التحصیلان توانبخشی روی این فرصت خوب کار کنند.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: فارغ التحصیلان باید با انعکاس و انتقال پژوهش به وزارت بهداشت در پژوهشی که به سلامت مردم‌ می‌انجامد کمک کنند.

وی گفت: با توجه به افزایش‌ ناتوانی‌ها، بیماری‌های ژنتیکی‌ و ... نیازمند مطالعه و آمار هستیم‌ تا در برنامه‌ریزی‌های کشوری دانشجویان فارغ التحصیل نیز در این عرصه ورود پیدا کنند.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پروژه ایرانوم‌ به میزبانی دانشگاه علوم بهزیستی خبر خوبی برای کل کشور است و‌ امیدواریم به زودی شاهد‌ ایجاد مرکز رشد توانبخشی در این دانشگاه باشیم تا شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه توانبخشی فعال شده و با استقرار آزمایشگاه‌ها و فضای تولید بتوانیم شاهد واحدهای فناور فعال باشیم‌.

وی گفت: توانبخشی حوزه نزدیکی با فناوری است و دانشجویان می‌توانند وارد این حوزه شده و با تاسیس شرکت های دانش بنیان به کارفرما تبدیل و در رفع نیاز جامعه گام بردارند .

وطن پور افزود: با تولید پژوهش‌های دانشگاهی در غالب مقاله، پایان نامه، پروژه و تبدیل این عناصر به محصولات کاربردی می‌توان در اقتصاد کشور و اقتصاد دانش بنیان سهیم بود، از آنجایی که میزان زیادی از اقلام‌ توانبخشی وارداتی است نیاز داریم تا خود دانشجویان دست به کار شوند و در عرصه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در تولید محصول کوشا باشند.

وی گفت: دانشگاهیان می‌توانند داخل دانشگاه واحد فناور ایجاد کنند و با تهسیلات، گرنت و حمایت از فناوران در حوزه فناوران حوزه سلامت فعال باشند زیرا اقتصاد دانش بنیان بحث مهمی است که با توجه به فرمایشات رهبری و نیاز کشور باید آن را به‌طور جدی دنبال کرد.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: حمایت از نخبگان و اشتغال فارغ التحصیلان باید مد نظر ما باشد نباید مهاجرت را با فرار اشتباه بگیریم، برای کسب تجربه تبادل اطلاعات و انتقال تجارب کشورهای مختلف باید از تعاملات بین المللی استفاده کرد؛ می‌توان گفت ایرانیان خارج از کشور سرمایه‌هایی برای فناوری ایران هستند و بهترین حرف ها را در حوزه فناوری میزنند، ما نیز باید در انتقال دانش کوشا باشیم.

وی یادآور شد: امیدواریم فارغ التحصیلان این دانشگاه نیز در تولید محصولات داخلی کشور گام بردارند و بتوانیم شاهد رفع نیاز مملکت باشیم.

انتهای پیام/

امیدواریم به زودی شاهد‌ ایجاد مرکز رشد توانبخشی در دانشگاه  علوم بهزیستی باشیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.