سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی؛

۲۰ دستگاه مبارزه با سرمازدگی در آذربایجان غربی نصب می شود

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی از نصب ۲۰ دستگاه مبارزه با سرمازدگی در آذربایجان غربی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سیدمحمد موسوی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی در جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی، مدیریت بحران و بیمه کشاورزی که در سازمان جهاد کشاورزی ترتیب یافت، با بیان اینکه ۲۰ دستگاه مبارزه با سرمازدگی بعد از تائید فنی و بازدید سازمان هواشناسی، خریداری و در استان نصب می‌شوند، اظهار کرد: این دستگاه‌ها حداقل تا ۵۰ درصد از مخاطرات سرمازدگی را کاهش می‌دهند.
سیدمحمد موسوی با تأکید بر لزوم ورود فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی، ادامه داد: توسعه کشاورزی در گرو استفاده از تکنولوژی‌های جدید بوده و در نهایت به کاهش خسارت‌های این بخش و توسعه در سایر بخش‌ها می‌انجامد.
وی با بیان اینکه از ۴۰ بلای شناخته شده در سطح جهان، ۳۱ بلای طبیعی در ایران وجود دارد که متوجه بخش کشاورزی است، افزود: ایران از این حیث رتبه ششم وقوع بلایای طبیعی جهان و رتبه چهارم آسیا بعد از کشور‌های چین، هند و بنگلادش دارد.
 

26 بلای طبیعی در آذربایجان غربی شناسایی شده است


اسماعیل کریم زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه میزان خسارت‌های بخش کشاورزی نسبت به سال گذشته کاهش یافته، اظهار کرد: برآورد خسارت وارده به بخش کشاورزی آذربایجان غربی در سال زراعی جاری ۶ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال است که ۱۹۰ میلیارد ریال آن مربوط به خسارت‌های ناشی از سیل فروردین ماه است که این رقم شامل ۵۰ درصد کل خسارت این سیل است.
وی با بیان اینکه از بلایای طبیعی شناخته شده در کشور، ۲۶ مورد در استان شناسایی شده است، افزود: وجود حوادث و بلایای طبیعی در استان عزم جدی برای کاهش ریسک به واسطه بیمه را در استان طلب می‌کند.
 

سرمازدگی مهمترین بلای طبیعی در آذربایجان غربی است


امیر عباس حعفری مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه سرمازدگی، سیل، گردوغبار و خشکسالی از مهمترین بلایای طبیعی مبتلابه استان است، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان سیل و خشکسالی به محصولات کشاورزی منطقه خسارت وارد می‌کند در حالی که باورپذیری خسارت خشکسالی به کشاورزی استان برای برخی مسئولان باورکردنی نیست.
جعفری با بیان اینکه آذربایجان غربی با داشتن خاک حاصل خیز جزو استان‌های برتر کشور در زمینه کشاورزی است، تصریح کرد:با شرایط موجود متاسفانه به دلیل خشکسالی شاهد تلفات سنگینی هستیم.
وی ادامه داد:سرمازدگی نیز در طول ۴ سال اخیر خسارات مالی فراوانی را در استان ایجاد کرده است و برای حل این مشکل و جلوگیری از وارد شدن خسارات بیشتر به باغداران و کشاورزان باید فرهنگ سازی مناسبی برای بیمه محصولات کشاورزی صورت گیرد تا حدودی بتوان از این خسارات جلوگیری کرد.


انتهای پیام/م
 

31 بلای طبیعی در کشور شناسایی شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.