مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت:۱۱ طرح سیستم آبیاری تحت فشار با اعتبار بیش از ۵ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛رسول سعیدیان مدیر جهاد کشاورزی سردشت در مراسم بهره برداری  از ۱۱ طرح آبیاری تحت فشاردر سردشت اظهار کرد: این طرح ها در سطح ۴۵ هکتار و در دو بخش وزینه و مرکزی شهرستان اجرا شده که از مجموع سرمایه گذاری ها ۲ میلیارد و ۳۹۱ میلیون ریال کمک بلاعوض دولتی و ۲ میلیارد و ۹۲۱ میلیون ریال آورده شخصی بوده است.

رسول سعیدیان افزود: روستاهای آلواتان دشت وزینه، مامه زینه، عثمان آباد، هندآباد، بناویله کوچک، بصره، بانه زیر، میرشیخ حیدر و شینوه محل اجرای طرح های سیستم آبیاری تحت فشار است.

وی گفت: اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در  روستای آلواتان دشت وزینه به مساحت بیش از ۳۳ هکتار با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۹۵ میلیون ریال به کشت یونجه، غلات و صیفی جات اختصاص دارد.

سعیدیان تصریح کرد: در این طرح از سیستم آبیاری کلاسیک ثابت و نوع پمپاژ ثقلی استفاده شده که محل تامین آب مورد نیاز طرح ۳ چشمه با دبی میانگین سالانه ۵۸ لیتر بر ثانیه هستند.

انتهای پیام/م

۱۱طرح آبیاری تحت فشار به ارزش ۵ میلیارد ریال در سردشت به بهره داری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.