سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی بیش از هزار کودک دچار سوء تغذیه در استان اردبیل

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ کودک دچار سوء تغذیه در استان شناسایی شده و تحت حمایت طرح همسفره قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: در 5 ماهه امسال 440 میلیون تومان برای رفع مشکل سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال هزینه پرداخت شده و کمیته امداد در قالب تهیه و توزیع سبدغذایی بین خانواده‌های دارای کودکان مبتلا به سوء تغذیه، تلاش دارد به بهبودی وضعیت جسمانی و سلامتی آنان کمک کند.

وی بیان کرد: کودکان زیر 5 سال مبتلا به سوء تغذیه توسط شبکه بهداشت استان به کمیته امداد معرفی می‌شوند که هم اکنون یک هزار و 500 کودک دچار سوء تغذیه تحت حمایت این طرح قرار گرفته‌اند تا با توزیع سبد غذایی مناسب بین خانواده‌های آنان بتوانیم سلامتی را به این کودکان بازگردانیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: بخش زیادی از رشد مغزی کودکان تا سن 6 سالگی است و اگر کودکان دارای اختلال رشد و سوء تغذیه به موقع شناسایی و مورد درمان قرار نگیرند، صدمات جبران ناپذیری به کودک، خانواده و جامعه وارد می‌شود که کمیته امداد با همکاری خیران، شبکه بهداشت و سایر دستگاه‌های متولی گام‌های موثری را در این زمینه برداشته است.

حسین‌نژاد با بیان اینکه سبدهای غذایی در دوره‌ زمانی معین به کودکان دچار سوء تغذیه ارائه می‌شود، تصریح کرد: پس از بهبودی کامل کودکان، افراد دیگری که با مشکل سوء تغذیه مواجه هستند جایگزین کودکان بهبود یافته می‌شوند تا با توزیع سبد غذایی بیماری آنان نیز برطرف شود.

وی افزود: 121 نفر از کودکان دچار سوء تغذیه در مناطق محروم با ضریب بالای محرومیت سکونت دارند که رسیدگی به مناطق محروم و رفع مشکلات خانواده‌های ساکن در این مناطق در اولویت برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد و همه توان خود را در راستای بهبود وضعیت معیشتی، بهداشتی، درمانی، مسکن و سایر نیازهای آنان به کار گرفته‌ایم.

 

انتهای پیام/ح

پرداخت 440 میلیون تومان برای رفع مشکل سوء تغذیه کودکان در اردبیل

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.