مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: سوء تغذیه کودکان در روستاهای این استان با توزیع غذای گرم و میوه در مهدهای کودک رفع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهزاد ستاری افزود:333 واحد مهد کودک در مناطق شهری و روستایی استان اردبیل فعالیت دارند و هشت هزار و 562 کودک در این واحدها آموزش های لازم را فرا می گیرند.

وی گفت: یکی از طرح های مهم و قابل توجه در مهدهای کودک توزیع غذای گرم و میوه در بین کودکان است که تا حدودی این طرح توانسته سوء تغذیه کودکان در روستاها را مرتفع کند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از ارایه 180 نوع خدمات به مددجویان خبر داد و افزود: این خدمات در زمینه های مختلف به مددجویان ارایه می شود و از جمله خدمات قابل توجه افزایش مستمری مددجویان است .

ستاری بااشاره به افزایش سه برابری مستمری مددجویان بهزیستی استان افزود: کمک‌های مستمری به هشت هزار و 400 نفر در حوزه امور اجتماعی و 19 هزار نفر در حوزه توان‌بخشی استان پرداخت می شود.

وی گفت: این تعداد شامل 9 هزار و 200 خانوار است که یا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از مستمری‌های بهزیستی برخوردار می‌شوند و در مجموع سالانه نزدیک به 75میلیارد ریال مستمری از سوی بهزیستی اردبیل به مددجویان پرداخت می‌شود.

ستاری از بهره مندی سه هزار و 600 زن سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی استان خبر داد و گفت: این تعداد با اعضای خانواده تحت پوشش شامل 12 هزار و 500 نفر مددجو است که خدمات لازم را دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در ادامه بااشاره به واگذاری مسکن مهر به مدد جویان افزود: در سال گذشته تعداد 80 واحد مسکن به مددجویان تحویل داده شد و تلاش می شود تعدادی از این واحدها هم تا پایان امسال تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.