سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سفر به کرمان:

گلایه معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان از هواپیمایی ماهان

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه گفت: به شرکت هواپیمایی ماهان افتخار می‌کنم، اما این معنا را ندارد که گلایه نکنم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسن قشقاوی امروز در گردهمایی نمایندگان اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در خارج کشور با گلایه از شرکت هواپیمایی ماهان گفت: قیمت بلیت تهران ـ شیراز 136 هزار و 800 تومان، تهران اهواز 129 هزار و 100 تومان، تهران ـ بندرعباس 164 هزار تومان اما قیمت بلیت تهران ـ کرمان 236 هزار تومان است، که این انصاف نیست.

وی افزود: پایه و تمام درآمد ماهان از کرمان است، آیا این درست است که با این قیمت گران این‌طور با مردم کرمان برخورد کنند، از سوی دیگر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان آمادگی ارائه ویزا را دارد، اما چرا شرکت ماهان به استانبول و اروپا و دیگر جاها پرواز نمی‌گذارد.

قشقاوی تأکید کرد: شرکت ماهان باید قیمت بلیت کرمان را نصف کند و حد بقیه استان‌ها را هم نگه دارد، آنگاه هر کاری داشته باشد، وزارت امور خارجه انجام می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در بحث گردشگری به مسلمان یا کافر بودن گردشگر توجه نکنید، چرا که پیامبر اعظم (ص) می‌فرماید «به مهمان و گردشگر اگر کافر هم باشد، احترام بگذارید.»

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه با اشاره به اینکه فعالیت‌های مثبتی در راستای تقویت گردشگری استان کرمان انجام شده، اما تمام جاذبه‌های این خطه به طور کامل معرفی نشده است، افزود: شاه نعمت‌الله ولی یکی از مفاخر کرمان است و مانند وی در جهان نداریم، اما به‌طور مطلوب به معرفی این شخصیت نپرداخته‌ایم.

قشقاوی با اعلام اینکه هزینه گردشگری در ایران بالا می‌رود، یادآور شد: درآمد هر گردشگر برابر با 30 بشکه نفت است، از آنجایی که برای نفت هزینه می شود پس باید برای گردشگری هم هزینه و تلاش شود 20 درصد درآمد گردشگری برای خود گردشگری گذاشته شود.

انتهای پیام/ب

سخنرانی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه در کرمان

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.