سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرم خورشید در مراسم رونمایی‌ از دستگاه حمل بیمار؛

فناوری تنها راه تولید و اشتغال در کشور / ۱۰ فناوری حوزه سلامت در کشور داریم

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: تولید و اشتغال از عوامل مهم توسعه‌یافتگی است که فناوری راهکار رسیدن به آن می‌باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا‌ خرم‌خورشید‌ رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی‌ در مراسم رونمایی‌ از دستگاه حمل بیمار که در مرکز رشد فناوری سلامت ابن سینا برگزار شد، اظهار کرد: امسال سال تولید و اشتغال و اقتصاد مقاومتی است که در این راستا باید به سمت فناوری‌های مختلف و واحدهای فناور‌ متشکل از اساتید و دانشجویان که پتانسیل شرکت دانش‌بنیان را دارند پیش برویم، می‌توان گفت اهمیت فناوری‌های مرتبط به سلامت از عوامل راهگشا‌ی بسیاری از مشکلات کشور است.

 وی گفت: در فناوری‌های مختلف باید به دنبال فناوری‌هایی با ارزش افزوده بالا باشیم‌ به عنوان مثال تولید سیمان و فولاد هم نیاز کشور است اما با توجه به عوارض زیست‌محیطی و ارزش افزوده پایین‌ و در قیاس با استنت‌ دارویی چند گرمی با ارزش افزوده بالا باید به سمت فناوری‌های سلامت حرکت کنیم.

 خرم‌خورشید‌ اظهار کرد: حدود 10 فناوری حوزه سلامت وجود دارد که برای بهره‌مندی از فناوری‌ها و توسعه فناوری‌ها نیازمند ارتباطات بین‌ بخشی هستیم.

 وی داروهای بیوتکنولوژی، کیت‌های تشخیصی، بیو‌انفورماتیک، تجهیزات پزشکی و توانبخشی و غیره را مربوط به فناوری سلامت دانست و افزود: باید برای ارتقای سلامت تمرکز بیشتری روی فناوری سلامت داشته باشیم‌ و از واحدهای فناو‌ر و مراکز رشد حمایت کنیم.

 رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی‌ اظهار کرد: خوشبختانه این شرکت دانش بنیان  یکی از مراکز رشد در خصوص فناوری سلامت است که امروز شاهد رونمایی‌ دستگاه حمل بیمار از این واحد فناو‌ر بودیم و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با داشتن کلینیک‌ها و مراکز متعدد میزبان این دستگاه است و اجازه استفاده از دستگاه حمل بیمار برای بیماران ارجاع یافته‌ به مراکز درمانی علوم بهزیستی را می دهد. 

وی تصریح کرد: حمل بیماران اعم از ضایعات نخاعی‌، فلج مغزی، ام اس، سالمندان، بیماران روانی بستری‌ شده، زخم بستری‌ها، بیماران بیهوش و غیره نیازمند توجه و دقت بالاست که دستگاه حمل بیمار از ضرورت‌های مراکز درمانی و توانبخشی محسوب می‌شود.

خرم‌خورشید افزود: در بیمارستان‌ها حمل بیمار با بیماربران‌ است که این افراد نیز بعد از چند سال دچار کهولت، فرسودگی حرکتی‌ و پیوستن به گروه دیگری از کم‌توانان می‌شوند که خوشبختانه دستگاه حمل بیمار در کنگره اینوتک‌ به عنوان طرح برتر شناخته شد به رفع نیاز این بیماران پرداخته است.

وی یادآور شد: با توجه به تولید داخلی و هزینه پایین دستگاه حمل بیمار امیدواریم هلال‌احمر، بنیاد جانبازان، مراکز بهزیستی، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های توانبخشی از خدمات این دستگاه بهره‌مند شوند و شاهد رفع نیاز بیماران در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/

 10 فناوری در حوزه سلامت وجود دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.