سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی چالش ها و فرصت های کشاورزی خوزستان در آبادان

استاندار خوزستان :با احداث دو سد سلولی در پایین دست رودخانه بهمنشیر تا 5 سال آینده چالش بی آبی در زمین های کشاورزی منطقه برطرف خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛شریعتی استاندار خوزستان دیروز با سفر به آبادان در نشست شورای کشاورزى استان گفت: در خوزستان عده ای مجوز های آب و برق وغیره را به نام انجام کار کشاورزى دریافت می کنند اما به جای کار از رانت مجوزها استفاده می کنند،مسئولان مربوطه ظرف یک ماه آینده گزارشی از متخلفان تهیه کنند تا برخورد قانونی انجام شود.

غلامرضا شریعتی افزود: سال تولید و اشتغال است، وظیفه دولت آماده سازی بستر مناسب برای سرمایه گذاران حقیقی است نه کسانی که در این زمینه ناتوان هستند

وی با اشاره به مصوبات شورای تامین استان یادآور شد: مصوب کردیم صیادانى که مجوزهای قانونی اخذ کرده اند برای شناورهایشان از موتور 75 اسب بخار استفاده کنند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: فعالان حوزه آبزی پروری آبادان در چند روز آینده با حضور در معاونت اقتصادی استانداری چالش های این صنعت را مطرح می کنند و  مصوبات این نشست به معنای مصوبات شورای کشاورزی استان خواهد بود.

پرداخت نشدن خسارت از سوی بیمه برای محصولات کشاورزی که از ریزگردها و گرمای هوا خسارت دیده اند نیز از دیگر مباحثی بود که مشخص شد با انجام رایزنی هایی با بیمه به زودی برای اصلاح طرح بیمه اقدام لازم انجام می شود.

جلیل مختار، از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی هم با گلایه از اجرایی نشدن دستورات مکرر و مکتوب روسای جمهور دولت های گوناگون مبنی بر تامین آب در 447 هکتار از مزارع پرورش ماهی و 58 تعاونی در آبادان، از سال 93 تاکنون گفت: وزیر جهاد کشاورزی دستور احداث 100 کیلومتر لوله کشی برای آبرسانی از اروندرود به زمین های کشاورزی و اختصاص اعتبار برای خرید 500 دستگاه موتور پمپ از منابع مالی استان را صادر کرده است.

وی از مسئولان جهاد نصر و جهاد کشاورزی خواست نسبت به این موضوع اهتمام لازم را داشته باشند.

جلیل مختارنماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به مشکلات فراوان برخی از کشاورزان افزود: آنها با تکیه بر توان شخصی به آبادی زمین های خشک و بی استفاده اقدام کردند، بر این اساس باید بسته های تشویقی و حمایتی برای این کشاورزان در نظر گرفته شود.

 صدور مجوز 10 هزار متر مکعبی برداشت آب برای کشاورزان و عملی شدن تنها 30 درصد آن، روزانه تنها 50 متر مکعب آب از 120 مترمکعبی که باید به پایین دست بهمنشیر برسد نیز از دیگر مباحث مطرح شده در سخنان وی بود.

نماینده مردم آبادان در مجلس چالش قطعی مکرر برق برای کشاورزان، لایروبی نشدن بسیاری از انهار در زمین های کشاورزی و شوری آب را از موضوعاتی عنوان کرد که باید برای آن چاره اندیشی شود.

مختار همچنین گریزی هم به سایت پرورش میگوی چوئبده زد که در آغاز 110 مزرعه داشت و در حاضر به 20 مزرعه رسیده است، و حمایت از این صنعت را ضروری خواند.

انتهای پیام/د

بررسی فرصت های کشاورزی خوزستان  در آبادان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.