با حضور محققان و پژوهشگران سراسر کشور و به همت سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اولین همایش ملی آشنایی با فرصت‌های کشاورزی، امنیت غذایی و محصول سالم و ارگانیک در اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ دبیر اجرایی نخستین همایش ملی کشاورزی و امنیت غذایی امروز در آیین افتتاح این همایش اظهار داشت: همزمان با ایام گرامیداشت مقام مهندس ما اقدام به برگزاری این همایش ملی کردیم تا با حضور متخصصان و پژوهشگران سراسر کشور بتوانیم راهکارهای مناسب را در تولید غذای سالم و ارتقای امنیت غذایی بهتر و شایسته فراهم آوریم.

بصیر تیموری گفت: یکی از وظایف و اهداف برگزاری این همایش در عمل به منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی توجه جدی به تولید پایدار در بخش کشاورزی و تامین غذای سالم جامعه است که خود می‌تواند زیربنای توسعه پایدار و همه‌جانبه باشد.

وی افزود: این همایش امروز و فردا در بخش‌های علمی و تخصصی و در قالب ارائه مقاله به شکل پانل و پوستر ادامه پیدا می‌کند و در نهایت از مقالات برتر با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل می‌شود.

دبیر اجرایی نخستین همایش ملی کشاورزی و امنیت غذایی همچنین بیان داشت: 15 مورد این مقالات به صورت سخنرانی در دو روز ارائه می‌شود که از این بین چهار مقاله ویژه نیز ارائه خواهد شد و 75 مقاله به شکل پوستر و در قالب سی‌دی به علاقه‌مندان عرضه خواهد شد.

تیموری در ادامه با بیان اینکه از 30 استان کشور در این همایش پژوهشگران و محققان حضور دارند، گفت: ما تمام سعی‌مان را به کار گرفتیم تا خروجی این همایش یک جمع‌بندی کاربردی در حوزه اجرا و عمل باشد چرا که امروز در بخش اقتصاد بیشتر از آنکه به سخنرانی و حرف نیاز داشته باشیم به عرصه عمل و کارآمدی در این بخش نیازداریم که نباید از آن غفلت کرد/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، همایش ، ملی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.