سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی؛

نگاه مثبت مراجع به کابینه دولت دوازدهم

صالحی گفت:نگاه مراجع عظام تقلید و علما نسبت به رئیس‌جمهور و کابینه مثبت همراه با امید فراوان است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سید عباس صالحی ،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،در نشست‌خبری که در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، به ارائه گزارش سفر خود به قم پرداخت وگفت : در دیدار با مراجع، علما و هیئت امنای دفتر تبلیغات و هم اندیشی با 20 نفر از علما در مرکز خدمات حوزه گفت‌و‌گوهای تفصیلی در مسائل مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی صورت گرفت، همچنین پیام ریاست جمهوری به مراجع و علما منتقل شد.

وزیر ارشاد با بیان اینکه در سفر به قم پیام رئیس‌جمهور به مراجع و علما منتقل شد، گفت: نگاه مراجع عظام تقلید و علما نسبت به رئیس‌جمهور و کابینه مثبت همراه با امید فراوان است.

وی تصریح کرد: با بیان اینکه علما و مراجع ابراز محبت به دولت داشتند،مراجع عظام شرایط جدید دولت را با نگاه مطلوب و امیدوارانه می‌نگریستند.

وزیر ارشاد افزود: دولت دوازدهم در دوره 4ساله پیش رو قدم‌های ناتمام دوره قبل را ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند حرکت رو به پیشرفتی در مسیر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی طی کند.

صالحی با تاکید براینکه نگاه مراجع عظام و علما نسبت به رئیس دولت و کابینه مثبت همراه با امید فراوان است ،دامه داد: در این دیدارها برنامه‌های وزارت ارشاد در دولت دوازدهم برای تصویر گسترده فعالیت‌های این وزارت در 8 حوزه که با نهادهای داخلی و پیرامونی در حوزه دین، فرهنگ، هنر، رسانه و فضای مجازی، آموزش‌های فرهنگی، پژوهش های‌فرهنگی، حمایت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و حمایت‌های فرهنگی خارج از کشور ارائه شد.

وزیر ارشاد افزود:با اشاره به رهنمودهای علما و مراجع،در بخش‌های مختلف این دیدگاه‌ها ارائه شد که حتما مورد توجه وزارت ارشاد در دولت دوازدهم خواهد بود.

وی پیگیری فرصت‌های تعامل بین حوزه و وزارت ارشاد را یکی از مهم‌ترین محورهای این سفر برشمرد و بیان کرد:دینداری، معرفت اهل بیت(ع) و فرهنگ و هنر ایرانی سه ضلع هویت ایرانی هستند که نهاد دین و حوزه می‌تواند تعامل دوسویه فعال با وزارت ارشاد داشته باشد که پیشنهاداتی دراین باره مطرح شد.

وزیر بخش دیگر این دیدارها و سفر سه روزه خود را مربوط به فضای استان قم عنوان کرد وگفت:در جلسه شورای اداری گفتم می‌توانم خط ارتباطی بین قم و دولت باشم، در حاشیه جلسات استاندار همواره این همراهی را داشته و در این زمینه صحبت های زیادی شده است.

وزیر ارشاد ادامه داد: با توجه به شناخت مراجع عظام و علما از بنده و محبت‌هایی که در سلسله نشست‌ها داشتند سرمایه‌ای برای وزارت ارشاد است تا این دغدغه‌ها مورد توجه باشد، وزارت ارشاد دامنه گسترده‌ای دارد و اینکه وزارت را به چند حوزه تقلیل دهیم و مهر باطل به آن بزنیم انصاف نیست.

وی تصریح کرد: با اشاره به اینکه باید مراقبت‌ها و رعایت‌های وزارت ارشاد جدی گرفته شود ،مهم این است که مسیر و ریل‌گذاری‌ها درست باشد، همچنین با تعبیه ساختارهای درست می‌توان مسیر درست را بپیماییم از این رهگذر می‌توان خطاهای احتمالی را با اغماض نگاه کرد. وزارت ارشاد در دوره جدید برای ریل‌گذاری و ساختارها دقت لازم را خواهد داشت.

صالحی در پاسخ به سئوال خبرنگاران پیرامون برنامه‌های دولت در حوزه فضای مجازی گفت: دولت فضای مجازی را به عنوان فرصت می‌بیند اما این به‌معنای دست کم گرفتن آسیب‌های فضای مجازی نیست، هویت‌یابی در فضای مجازی به شکل ویژه مورد توجه است چرا که حضور افراد بی‌هویت در این فضا آسیب‌ها را بالا برده است.

وزیر ارشاد ادامه داد: با بیان اینکه دغدغه مراجع عظام تقلید در حوزه فضای مجازی نیز جدی است،هویت‌سازی برای شبکه‌های پر مخاطب یکی از مسائلی است که در دستور کار قرار گرفت، راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات نیز قدم دیگری است که باید فرصت بهره‌وری اطلاعات در شبکه داخلی پدید آید.

صالحی خاطرنشان کرد:با تاکید براینکه قم باید شهر تراز انقلاب اسلامی باشد و بعد از 4 دهه در آن اتفاقات مثبتی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و... رخ دهد ،دغدغه مراجع عظام تقلید در حوزه سینما و کتاب موضوعی برخاسته از احساس مسئولیت و رسالت دینی این بزرگواران به عنوان پاسداران دین است که جدی و مهم است.

انتهای پیام/ح

حمایت مراجع از دولت دوازدهم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.