سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمالی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فاز اجرایی بازطراحی رآکتور اراک به زودی آغاز می شود/ هیچ‌گونه بازنگری در برجام را از سوی غربی‌ها نمی‌پذیریم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره زمان بازطراحی رآکتور اراک گفت: مطالعات اولیه صورت گرفته و فاز اجرایی بازطراحی رآکتور اراک به زودی آغاز می شود.

محمد جواد جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیرامون بازطراحی رآکتور اراک عنوان داشت: بر اساس برجام ، قرار است که رآکتور اراک بازطراحی شود و سیستم جدیدی با شرکت یک کنسرسیوم ساخته شود که البته چینی ها در این زمینه کمک می کنند و آمادگی دارند.


وی افزود: مطالعات اولیه صورت گرفته و در آستانه شروع به کار قرار داریم. بازطراحی رآکتوراراک به زودی انجام می شود؛ البته نمی توان برای فاز اجرایی زمان تعیین کرد اما فاز اجرایی بازطراحی رآکتور اراک به زودی انجام می شود.


جمالی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون ادعای فرانسه درباره برجام تکمیلی در کنار برنامه جامع اقدام مشترک عنوان داشت: ما به هیچ عنوان زیر بار مسائل مربوط به برجام تکمیلی نخواهیم رفت.


وی ادامه داد: طرف غربی هم گفته بود که این متن اشتباه ترجمه شده است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای آمانو هم این موضوع را رد کرده است ، گفت: در رابطه با بحث سایت های نظامی هم محکم ایستادیم و به هیچ عنوان اینگونه مسائل را نمی پذیریم.


جمالی تاکید کرد: قطعا برجام صرفا در رابطه با مسائل هسته ای بوده و هیچ ربطی به سایر مسائل و حوزه ها ندارد. همه طرف هایی که این قرار داد را امضا کردند باید بدانند که ما هیچگونه بازنگری در موضوع برجام را نمی پذیریم.


وی با اشاره به لزوم پایبندی همه طرف ها به برجام گفت: باید طرف مقابل به قرار دادهایی که خودشان امضا کردند پایبند باشند و  به نحوی باشد که ما شاهد نقض عهد از سوی هیچیک از طرف ها نباشیم. همانطور که جمهوری اسلامی به تعهدات خود عمل کرده، باید طرف های دیگر هم به این تعهدات پایبند باشند و شاهد بدعهدی نباشیم.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون اینکه آیا طرف فرانسوی در دیدارها با دستگاه دیپلماسی این موضوع را مطرح کرده است ؛ خاطرنشان کرد: تا به امروز هیچگونه موضوعی در خصوص برجام تکمیلی از سوی طرف فرانسوی با دستگاه دیپلماسی مطرح نشده است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.