سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایش رادیویی «سید شال» در صدای مرکز قزوین

رادیو قزوین گوشه هایی از زندگی آیت الله سید حسن موسوی شالی را در نمایش «سید شال» بازگو می کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ بگفته ی مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین ، این نمایش با هدف تبیین ویژگی های شخصیتی آیت الله سید حسن موسوی شالی، اقدامات وی در طول حیات با برکتش و همچنین نقش مبارزاتی او در پیروزی انقلاب اسلامی تولید و پخش خواهد شد.

اکبری افزود: نمایش رادیویی «سید شال» در سه فصل تولید می شود که فصل اول تولد آیت الله سید حسن موسوی شالی تا اقامت در نجف و اتمام تحصیلات وی را در بر می گیرد؛ فصل دوم بازگشت به ایران تا پیروزی انقلاب اسلامی و فصل سوم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تا پایان عمروی را شامل می شود.

وی اضافه کرد : این نمایش رادیویی در خلال بخش های خود به نقش آیت الله سید حسن موسوی شالی در امر به معروف و نهی از منکر مردم، اقدامات وی در امور عام المنفعه و همچنین مبارزاتش با رژیم طاغوت و نقش او در دفاع مقدس و نمایندگی مردم در مجلس خبرگان رهبری هم اشاره دارد.

به گفته اکبری، نمایش رادیویی «سید شال» به تهیه کنندگی و نویسندگی مهدی خدایی در ۷ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از رادیو قزوین پخش خواهد شد.

 سید حسن موسوی پور معروف به شالی فرزند سید محمّد به سال ۱۲۹۶ ه.ش در خانواده ی مذهبی و مشهور به فضیلت در شهر شال دیده به جهان گشود؛ وی از آغاز نوجوانی به تحصیل علوم اسلامی روی آورد و با تلمذ از محضر علما و مجتهدین عظیم الشانی،در طی ۲۲سال تحصیل در نجف اشرف ،توانست مدارج علمی را به سرعت طی کند و باتزکیه ی نفس و مجاهده ی فراوان به درجه ی اجتهاد نائل شود ؛تاجایی که آیت الله بهجت فرموده اند:((اگر می خواهید به چهره ی انسان های بهشتی بنگرید به آقای شالی نگاه کنید.))

آیت الله شالی در طول حیات با برکتش زندگی جهادی و مبارزاتی علیه رژیم طاغوت داشت که با پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بسزایی در جبهه های حق علیه باطل  ایفا کرد .

وی پس از مدتی به عنوان نماینده ولی فقیه در تاکستان منصوب و از سوی مردم هم بعنوان نماینده ی خبرگان رهبری انتخاب شد.

آیت الله سید حسن موسوی شالی سرانجام پس از سال‌ها مجاهدت و تزکیه در سال ۱۳۸۵ در سن ۸۹ سالگی دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام/

 

تولید نمایش رادیویی سید شال در رادیو قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.