سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۴ تن انواع مواد مخدر در هفته نخست شهریور کشف شد

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۴ تن و ‏‏۳۸۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته نخست شهریور ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف 14 تن و ‏‏384 کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته نخست شهریور ماه خبر داد.

اسداله هادی‌نژاد روز گذشته با بیان این‌که کل کشفیات مواد مخدر در این مدت 14 هزار و 384 کیلوگرم بوده است که بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان 11 هزارو 914 کیلوگرم بوده که 82 درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود، گفت: در این مدت نیز هزار و 599 حشیش، 118 کیلوگرم هروئین، 80 کیلوگرم مورفین و‏‏ 22 کیلوگرم شیشه ‏‏و 649 کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

به گفته وی، این میزان از کشفیات طی هزار و 327 فقره عملیات صورت گرفته است، افزود: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره حدود 10.8 کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

هادی‌نژاد با اشاره به این‌که طی این مدت 13 هزار و 378 عدد قرص روانگردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین تعداد با 10 هزار و 913 عدد آن مربوط به استان همدان است، تصریح کرد: همچنین 214 لیتر مواد پیش‌ساز کشف شده که بالاترین میزان آن به ترتیب با 85 و 65 لیتر در استان‌های سمنان و تهران کشف شده است.

وی در ادامه با بیان این‌که بالغ بر 77 درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به پنج استان کشور است،‌ گفت: بیشترین حجم کشفیات با چهار هزار و 117 کیلوگرم مربوط به استان هرمزگان است که معادل 28.6 درصد کشفیات کشور است و استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و تهران به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که جمع کل دستگیری‌های این دوره هفت هزار و 382 نفر بوده که از این تعداد شش هزار و 634 نفر در طرح‌های پاکسازی دستگیر شده‌اند و بقیه مربوط به دیگر عملیات‌ها هستند، یادآور شد: در مدت یادشده و طی اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان‌های کشور 139 نفر قاچاقچی، سه هزار و 264 توزیع کننده و خرده فروش و سه هزار و 231 نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام/ب

۱۴ تن انواع مواد مخدر کشف شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.