سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان شمالی:

آغاز برداشت اطلاعات ژئوفیزیک هوایی در فرودگاه بجنورد

برداشت اطلاعات ژئوفیزیک هوایی برای شناسایی پهنه های معدنی استان خراسان شمالی امروز با حضور محمد رضا فیاض معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در فرودگاه شهرستان بجنورد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازبجنورد؛ محمد رضا صالحی استاندارخراسان شمالی در نشست با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان بجنورد با اشاره به اینکه معدن یکی از فرصت های اقتصادی در استان خراسان شمالی است گفت: توسعه معادن از برنامه های اولویت دار این خطه از کشور است.

وی افزود: این استان از معدود استان هایی است که در آن شورای معادن تشکیل شده و این شورا نیز با رویکرد توسعه فعالیت های معدنی و کمک به توسعه این بخش فعالیت دارد.

وی با اشاره به آغاز برداشت اطلاعات ژئوفیزیک هوایی افزود: این اقدام با هدف شناسایی پهنه های معدنی در دستور کار قرار گرفته است و امید می رود با شناسایی معادن امید بخش، بتوانیم برای اکتشاف و بهره برداری از آن برنامه ریزی کنیم.

صالحی تصریح کرد: معادنی که به لحاظ اقتصادی صرفه داشته باشد و کار کردن بر روی آن اقتصادی باشد، در برنامه اکتشاف و بهره برداری قرار می گیرد.

استاندار خراسان شمالی گفت: اکتشاف معادن جدید و بهره برداری از آن می تواند به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال استان سرعت دهد.

وی وجود معادن از قوت ها و پتانسیل های این منطقه عنوان کرد و افزود: این استان به لحاظ مواهب خدادادی، قوت ها و فرصت های زیادی دارد که باید برای جبران ضعف های کم آبی و خشک سالی از آن به خوبی بهره برداری کرد.

صالحی تصریح کرد: حضور مسئولان کشوری در استان نیز فرصتی است که بتوانیم فرصت های بالقوه استان را به بالفعل تبدیل کنیم.

انتهای پیام/آ

آغاز برداشت اطلاعات ژئوفیزیک هوایی در بجنورد با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.