سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی در نشست خبری مطرح کرد

مسابقات قرآنی در قالب المپیاد برگزارمی شود

امسال مسابقات سراسری قرآنی برای سومین بار در قالب المپیاد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز، نشست خبری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور حجت السلام والمسلمین محمدی نماینده ولی‌فقیه و حجت‌ الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.


در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی‌فقیه و رییس مرکز سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امسال از ۱۱ تا ۲۶ شهریور در شهرستان ارومیه برگزار می شود.

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: امسال مسابقات سراسری قرآنی برای سومین بار در قالب المپیاد برگزار می شود.

وی عنوان کرد: به لحاظ زمانی فرآیند مسابقات به نوعی طراحی شده که در فصل سرما قرار نگیرد تا متسابقین دچار کسالت نباشند.

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: این مسابقات در سطح شهرستان ها و در فصل بهار برگزار شده و در سطح استانی در ماه های تیر و مردادماه برگزار شد، همچنین در سطح کشوری نیز در شهریور ماه و استان برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: ۹۰۰ نفر از برادران و خواهران به سطح مسابقات کشوری راه یافتند که از این بین ۵۰۰ نفر برادر و۴۲۰ نفر خواهر هستند.

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی گفت: از صدنفر داور ۵۵ نفر از آنها برادر و ۴۵ نفر آنها از خواهران است.

وی افزود: کاروان هزار نفری از چهره های قرآنی برای رقابت در شهر ارومیه حضور خواهند یافت.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: مسابقات در چهار گروه برگزار می شود، که هفته اول برادران و هفته دوم خواهران به رقابت خواهند پرداخت.

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز کرد: در حاشیه برگزاری مسابقات با حضور چهره های قرآنی ۱۷ محفل شاخص قرآنی در بخش آموزشی و معرفتی برگزار خواهد شد.

وی گفت: امسال همزمان با برگزاری مسابقات اسامی اشخاصی را که به مسابقات بین المللی راه پیدا می کنند اعلام خواهیم کرد.

حجت الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: امسال حضور اساتید سرپرست گروه های استانی را در تعامل و هم افزایی بین داوران و متسابقین در رشد چشمگیری شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اوقاف ، قرآن ، مابقات قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.