سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شعار سال تحصیلی جدید اعلام شد

دکتر علیرضا کاظمی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی شعار سال تحصیلی جدید را "تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی با کیفیت و عدالت همراه با برنامه محوری"اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ کاظمی در گردهمایی مشترک شورای معاونین اداره کل روسای ادارات آموزش و پرورش استان رسیدن به تحقق سند تحول بنیادین و اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت را مستلزم تعیین نقشه راه دانست و گفت:روح حاکم بر سند تحول کیفیت و عدالت است که آموزش و پرورش را به تعلیم و تربیت تمام ساحتی می‌رساند.

وی با بیان این که برای دستیابی به سند تحول بنیادین باید اهداف کلان ترسیم شود گفت: عدالت محوری، کاهش نابرابری‌ها در فرصت‌های تعلیم و تربیت، افزایش پوشش تحصیلی در مناطق کمتر توسعه یافته، برابری جنسیتی در تعلیم و تربیت، توجه به بانوان و دختران به طور ویژه، ایجاد زیرساخت مناسب و توجه به دانش آموزان محروم در مناطق محروم از موارد ذکر شده در سند تحول است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه سخنان خود بر توجه و ارائه خدمات به دانش آموزان محروم تاکید کرد و گفت: باید برای دانش آموزان محرومی که فرصت تحصیل در مراکز استعداد‌های درخشان را ندارد تمهیدات لازم اندیشیده شود و از نظر مادی، معنوی و روحی این دسته از دانش آموزان تامین شوند.


کاظمی راه اندازی کمیته کیفیت بخشی به مسائل آموزشی را یکی از اهداف اداره کل آموزش و پرورش استان خواند و گفت: در نظر داریم با بازنگری در سطح کلان فرایند‌ها برنامه‌های زائد را از فضای آموزش و پرورش کاسته و کارگاه‌های آموزشی و درس پژوهی را افزایش دهیم.

وی مهم‌ترین مسئله در کیفیت آموزشی را تغییر بینش در فرایند یادگیری و مهارت آموزی برای سبک زندگی ایرانی اسلامی و رفتار‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: نباید توجه صرف به کلاس درس داشته باشیم چرا که فرصت‌های تربیتی در فضا‌هایی به غیر از کلاس درس هستند.


مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: نباید در حوزه تعیین مدیران مدارس نگاه سیاسی داشته یاشیم، مدیر کسی است که صرفا نگاه آموزشی و تربیتی داشته باشد و فضایی به غیر از مدرسه را برای فعالیت‌های سیاسی خود اختیار کند.

کاظمی بیان کرد:مدیران باید ارتباط موثر و پیوسته با مدرسه و معلمان داشته باشند، زیرا معلمان به عنوان خط شکن صف اول تحقق سند تحول بنیادین شناخته می‌شوند و مدیران با ایجاد این ارتباط می‌توانند به رهبران آموزشی تبدیل شوند.

وی در ادامه سخنان خود به تفویض اختیار و کاهش بخش نامه‌های ارسالی به مدارس اشاره کرد و گفت: طبق آمار در سال گذشته هشت هزار نامه و مکاتبه از طرف ادارات با مدارس صورت گرفته است که این امر زمان زیادی از رسیدگی به امور مدرسه را میگیرد.

کاظمی گفت: توسعه مشارکت‌ها راه برون رفت آموزش و پرورش از چالش‌ها ومشکلات است و در هر بخش به صورت مجزا باید توسعه یابد و از طرف دیگر در توسعه مدارس غیردولتی نیز باید اهتمام ویژه‌ای داشت.

وی منزلت را بر معیشت برای معلمان در اولویت دانست و در این مورد افزود: معلمان به واسطه این که در کف مدارس مشغول فعالیت هستند باید در تصمیم گیری‌های مختلف مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید باید تمام تلاش خود را جهت دور کردن آموزش زدگی را از فضای مدرسه به انجام رسانیم، زیرا کنکور و آموزش زدگی بلای جان تعلیم و تربیت است.

وی ضمن اشاره به این که آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶ همزمان با محرم است افزود: "مهر حسینی" شعار شروع سال تحصیلی جدید است و مدارس باید سه زنگ مهر، نماز و ایثار را در اول مهر به صدا در بیاورند.

انتهای پیام//ف. م.

 

 


تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی با کیفیت و عدالت همراه با برنامه محوری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.