سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نخستین نشست تخصصی کمیسیون محیط زیست استان خراسان رضوی

نخستین نشست تخصصی کمیسیون محیط زیست استان با حضور مدیر کل و اعضای کمسیون مربوطه از استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط در مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ این نشست با دستور کار تشریح شاخص ها، عملیات و سرمایه گذاری پیش بینی شده درفصل محیط زیست از برنامه ششم توسعه و بررسی و تبادل نظر درخصوص پیشنهادات سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی درحوزه محیط زیست برگزار شد.

صالحی مدیر کل حفاظت محیط زیست خرسان رضوی، از افزایش ۵ برابری اعتبارات محیط زیست دربرنامه ششم خبرداد و گفت:امید است با این افزایش ۵ برابری بر بخش بیشتری از وظایف محیط زیست جامه عمل پوشانده شود.

وی ضمن اشاره به اینکه قانونگزار صراحتاً همراهی با حوزه حفاظت محیط زیست به عنوان یک حوزه فرابخشی را برای سایر ارگان‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف مشخص کرده است و براین اساس مشارکت بین بخشی درحوزه حفاظت محیط زیست به عنوان یک تکلیف مطرح است و لازم است برنامه‌های عملیاتی هر سازمان درحوزه اجرای این الزام قانونی ارائه شود.

صالحی همچنین از تصویب برنامه‌های عملیاتی پیشنهادی از سوی اعضای جلسه یاد شده خبرداد و گفت:  یکی از مهمترین برنامه‌های حفاظت محیط زیست درسازمان مربوطه با تمرکز بر حفظ منابع آب و خاک کشور به عنوان سرلوحه مباحث اجرایی بوده و باتوجه به تاکید بر مباحث اشتغال و سرمایه گذاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی و شرایط فعلی کشور اقدامات اجرایی به سمت تسهیل در اجرای پروژه‌ها سوق داده خواهد شد و لازم است دراین خصوص همه مشارکت لازم را مبذول دارند تا ضمن توسعه کشور درقالب یک توسعه متوازن پایدار، منویات رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور معزز درخصوص حفظ محیط زیست محقق شود.

صالحی همچنین گفت: ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور معتقد است اگر مسئولین کشور بخواهندخیلی زود میتوانیم بحران آلودگی هوا را حل کنیم و براین اساس برنامه‌های حفاظت از منابع آب، خاک و هوا که از سوی مقام عالی سازمان مدون شده به مرور از رسانه‌ها منتشر و اعلام می‌شود.

در این نشست فرید سعیدیان رئیس گروه پژوهش و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز ضمن اشاره برحد تفصیل برنامه ششم توسعه کشور در سطح ملی و استانی، مروری بر وظایف شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کارگروه‌های ذیربط آن داشت و افزود: کمسیون محیط زیست به ریاست حفاظت محیط زیست استان یکی از پنج کمیسیون ذیل کارگروه هماهنگی امور زیر بنایی، شهر سازی و گردشگری است که با نظارت ستاد هماهنگی و تلفیق برنامه عملیاتی ششم توسعه ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان به فعالیت مشغول است.

درادامه این نشست رئیس اداره برنامه ریزی و منابع حفاظت محیط زیست استان نیز ضمن تبیین وضعیت موجود حفاظت محیط زیست و اشاره به مهمترین تنگنا‌ها و چالش ها، الزامات قابل انجام در حوزه محیط زیست را تشریح کرد.

محمد ابراهیم خباز در ادامه به برنامه‌های عملیاتی ششم توسعه و الزامات قابل انجام در حوزه حفاظت محیط زیست استان اشاره داشت و یکپارچه سازی مدیریت محیط زیست و منابع طبیعی در سطح استان، ایجاد بستر‌های لازم برای افزایش نقش مردم در تصمیم‌گیری، نظارت بر فعالیت‌های زیست محیطی و تقویت و توانمند‌سازی تشکل‌های مردم نهاد برای حفاظت از محیط زیست استان و بستر‌سازی برای توسعه اقتصاد کم کربن را از جمله الزامات قابل انجام دراین حوزه برشمرد.

 

انتهای پیام//ف. م.
 
 
 

 

افزایش ۵ برابری اعتبارات محیط زیست در برنامه ششم راهگشا خواهد بود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.