سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندهی انتظامی استان زنجان:

دستگیری باند سارقان حرفه‌ای اینترنتی با هزار و ۲۰۰ شاکی در زنجان

فرماندهی انتظامی استان زنجان ازشناسایی و دستگیری باند فیشینگ حرفه ای که اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب دیگران می نموند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛سردار آزادی فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان این مطلب گفت: درپی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی از طریق فضای مجازی و  با توجه به حساسیت‌ها و تعداد فراوان شکات؛ پرونده به صورت ویژه در پلیس فتای زنجان مورد رسیدگی قرار گرفت و پس از اخذ مستندات و اظهارات شاکیان نسبت به شناسایی متهم اقدام شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: طی تحقيقات صورت گرفته از شاکيان ، مشخص شد که شخص يا اشخاص ناشناسي با ورود به گروه مرکز خريد زنجان(با بيش از 1700 نفر عضو) در شبکه اجتماعی تلگرام ،اقدام به تبليغ نرم افزار ماهواره جيبي (دانلود مجاني )برای گوشي های همراه نموده که شاکيان پس از دانلود و نصب نرم افزار جهت فعال سازي آن به یکی از درگاه های بانکی هدايت شده و با وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی جهت پرداخت هزینه فعال سازی با پیغام خطا مواجه شده و پس از گذشت چند روز مبالغی از حساب شاکیان کسر می شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه گفت: با اقدامات فنی پلیسی انجام شده تعداد 7 نفر در استان های مختلف شناسایی و با اعزام اکیپ های عملیاتی به استانهای مذکور متهمین طی عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتای استان زنجان منتقل شدند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: باتوجه به حرفه ای بودن سعی می‌کرد با اظهارات ضد و نقیض، خود را بی‌گناه جلوه داده و مسیر تحقیقات مأموران را به انحراف بکشاند. ولی پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی معترف شدند.
.
وی ادامه داد: متهمین با طراحی نرم افزار های مختلف ، اقدام به سرقت اطلاعات کاربران می نمودند که در این راستا به اطلاعات بيش از 1200 کارت بانکی افراد درسراسر کشور و دسترسی پیدا کرده و اقدام به برداشت مبالغی از 50 هزار ریال تا 500 میلیون ریال از این حسابها می کردند.

سردار آزادی ادامه داد: از متهمین بیش از 50 قطعه تجهیزات الکترونیکی شامل لپ تاپ و گوشی هوشمند و حافظه های جانبی..کشف شد.

انتهای پیام/ن

 

باند سارقان حرفه‌ای اینترنتی در دام قانون

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
متهم
۰۱:۵۶ ۱۳ دی ۱۳۹۶
سلام من خودم جز دستگیر شده گان هستم
کلا ۴ نفر بودیم
کلا ۳ تا کارت خالی شده
دوتاش رو یکی زده
یکیش رو یکی دیگه
منو رفیقمم فقط چون با اینا دوست بودیم کرفتن
همه هم تهرانی هستیم