سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاوری سیستان و بلوچستان؛

برداشت بیش از 80 هزار تن موز از باغات سیستان

رئیس سازمان جهاد کشاوری سیستان و بلوچستان گفت:سالانه ۸۸ هزار تن موز از باغات موز منطقه بلوچستان برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رئیس سازمان جهاد کشاوری سیستان و بلوچستان گفت: سالانه بیش از ۸۸ هزار تن موز از 2هزار هکتار باغات موز شهرستان کنارک واقع در منطقه بلوچستان برداشت می‌شود.


رضا نجفی افزود: سالانه بیش از 88 هزار تن موز از 2 هزار هکتار باغات موز شهرستان کنارک واقع در منطقه بلوچستان برداشت می‌شود.


رئیس سازمان جهاد کشاوری سیستان و بلوچستان گفت: حدود 10 هزار و 500 هکتار زمین زراعی و باغی در شهرستان کنارک وجود دارد که از این میزان 8300 هکتار زیر کشت محصولات کشاورزی مانند هندوانه، خربزه، خیار و انواع صیفی‌جات رفته است.


وی بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد جوی و رطوبت لازم در محدوده شهرستان کنارک، از هر هکتار باغ موز حدود 40 تن محصول برداشت می‌شود. از آنجا که برای تولید این محصولات از شیوه آبیاری غرقابی استفاده می‌شود، اجرای شبکه آبیاری تحت فشار در باغات و به ویژه باغات موز یک اقدام ضروری در منطقه محسوب می شود که با جدیت در دست اقدام است.


نجفی گفت: در این راستا تاکنون 300 هکتار از اراضی محدوده شهرستان کنارک تحت پوشش شبکه آبیاری تحت فشار قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این رقم به 550 هکتار برسد. با توجه به خشکسالی‌های اخیر استان، توسعه کشت گلخانه‌ای نیز در اولویت جهاد کشاورزی قرار دارد، از این رو از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند دعوت می‌کنیم تا در این زمینه ورود کنند.

انتهای پیام/گ

برداشت موز از باغات سیستان وبلوچستان

 

برچسب ها: سیستان ، برداشت ، موز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.