سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات اختتامیه طرح ملی قرآنی بشارت 1451 اعلام شد

نشست خبری پیرامون اختتامیه طرح ملی قرآنی بشارت 1451 با حضور محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری پیرامون اختتامیه طرح ملی قرآنی بشارت 1451 با حضور محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، روز دوشنبه 6 مرداد 96 برگزار شد.

در ابتدای نشست محمدزاده گفت: طرح ملی بشارت 1455 از ابتدای ماه مبارک رمضان با محوریت سوره مبارکه ملک و در ایام تابستان با محوریت سوره واقعه ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: همزمان با عید قربان روز جمعه 10 مرداد در حرم امام خمینی(ره) اختتامیه این طرح با حضور اجتماع بزرگ جامعه قرآنی برگزار می‌شود.

 محمدزاده در خصوص طرح ملی بشارت 1451، عنوان کرد: طرح ملی بشارت 1451، 11 سال است که پیگیری می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های قرآنی است که باعث جذب مخاطبان قرآنی شده است. پیوستن ظرفیت‌های رسانه‌ای مراکز استانی رسانه ملی یکی از ویژگی‌های طرح امسال بود که به طور منظم تمام برگزیدگان خود را در برنامه‌های مختلف تلویزیونی شرکت دادند، همچنین فراخوان مخاطب این طرح در سال جاری افزایش پیدا کرد.

وی افزود: سطح همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های قرآنی و برگزارکنندگان این طرح به نقطه عطف خود رسیده است و این موضوع باعث خوشحالی جامعه قرآنی است.  بسیاری از مسئولان قرآنی و فرهنگی کشور حمایت قابل توجهی از طرح ملی بشارت 1451 داشتند.

مدیر شبکه قرآنی در خصوص اختتامیه طرح ملی بشارت 1451، بیان کرد: تلاش کرده‌ایم اختتامیه فقط به صورت یک اختتامیه تلویزیونی نباشد بلکه آن را تبدیل به یک اجتماع بزرگ قرآنی خواهیم کرد. چرا که؛ در سال جاری با دعوتی که از شرکت‌کنندگان شده است از نظر کیفی اختتامیه خوبی را شاهد خواهیم بود. در این اجتماع بزرگ حدود 1000 حافظ قرآن، اساتید قرآنی، مدیران نهادی قرآنی و هنرمندان قرآنی را پذیرا هستیم.

 وی در خصوص حضور رئیس سازمان صدا و سیما در اختتامیه، عنوان کرد: اختتامیه روز جمعه آقای علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما سخنرانی خواهند کرد، همچنین یکی از مدیران ارشد کشاورزی حضور خواهند داشت که به دلایلی نمی‌‌توانم نام آن را ذکر کنم.

وی در خصوص ویژگی‌های تلویزیونی طرح ملی بشارت 1451، ادامه داد: برگزاری مسابقات طرح ملی بشارت 1451 در برنامه‌های تلویزیونی صورت گرفت و در رشته‌های قرائت، مفاهیم و حفظ، شرکت‌کنندگان به رقابت پرداختند. در ضمن اتحادیه تشکل‌های قرآنی، رادیو قرآن، سازمان دائر قرآن و کانون‌های فرهنگی در این طرح با شبکه قرآن همکاری داشته‌اند.

محمدزاده در خصوص موفقیت شبکه قرآن در جذب مخاطب اظهار کرد: شبکه قرآن در این حوزه در طی سال‌های اخیر با حدود 95 درصد رضایت‌مندی نسبت به سال‌های گذشته سیر صعودی داشته‌ است.

وی در خصوص جوایز مسابقات طرح‌ قرآنی در سال گذشته، عنوان کرد: از دوره طرح 1449 به دلیل افزایش هدیه‌ها با سعی و تلاش دوستان توانسته‌ایم با پرداخت چندین نوبت‌ حساب دوره‌های را تصفیه کنیم.

در ادامه نشست فتحی‌پور دبیر طرح قرآنی بشارت 1451 در معاونت صدا، گفت: دلیل انتخاب سوره‌های واقعه و ملک‌ برای طرح قرآنی بشارت 1451 به بحث روانخوانی‌، جنبه‌های هنری، تصویری‌ همچنین به حوزه ادبی و وجوه تفسیری این دو آیه توجه کرده‌ایم. در برنامه‌های مختلف رادیویی‌ نیز  به جوانب این آیات پرداختیم و مخاطبان‌ از این برنامه‌ها استقبال خوبی داشته‌اند.

 محمدزاده‌ در پایان نشست خاطرنشان کرد: این اختتامیه با ارائه آیتم‌های جذاب به صورت یک برنامه تلویزیونی طراحی شده است که کیفیت، جذابیت بصری و صوتی خواهد داشت. شبکه رادیویی قرآن، شبکه قرآن سیما و برخی دیگر از شبکه‌های صدا و سیما پخش اختتامیه را در روز جمعه پوشش خواهند داد.

 

انتهای پیام/

نشست خبری اختتامیه طرح ملی قرآنی بشارت 1451 برگزار شد

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.