سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر صنعت در اردبیل:

بدهی فعالان معدن تا پایان سال ۹۵ بخشیده می‌شود

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بدهی فعالان معدن تا پایان سال ۹۵ بخشیده می‌شود، گفت: معدن‌کاران ۶ ماه ‌اصل بدهی خود را پرداخت کنند.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت بعد از ظهر امروز در نشست با فعالان بخش معدن استان اردبیل اظهار داشت: حدود 10 هزار پروانه بهره‌برداری معادن در کشور صادر شده که در حال حاضر دو هزار معدن در حال تجهیز و آماده‌سازی و 6 هزار معدن دیگر فعال هستند که تعداد دو هزار معدن نیز راکد و نیمه‌فعال هستند.

وی تصریح کرد: از 6 هزار معدن فعال در سطح کشور 392 میلیون تن مواد معدنی برداشت و 1.2 میلیارد دلار صنایع معدنی سال گذشته صادر کردیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در چهار ماه نخست امسال نیز سه میلیارد دلار صنایع معدنی به سایر کشورها صادر شده و انتظار داریم تا پایان سال میزان صادرات صنایع معدنی به 9 میلیارد دلار افزایش یابد.

سرقینی بیان کرد: در رابطه با اضافه برداشت محصولات معدنی از معادن کشور مشکلی نداریم و متقاضیان و سرمایه‌گذاران می‌توانند پروانه بهره‌برداری خود را اصلاح کنند و این در حالی است که برای استخراج مواد معدنی طبقه یک حتی اگر 100 درصد هم افزایش نیاز باشد بدون اصلاح پروانه مجوز صادر می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی کردیم که برای استخراج معادن یک، دو و سه به تشخیص وزارت صنعت دفترچه صادر شود و لازم به صدور پردانه بهره‌برداری نیست که امیدواریم این موضوع نیز هر چه سریع‌تر به تصویب مجلس برسد تا بتوانیم کارها را تسهیل کنیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: خبر خوشی که برای فعالان معدن داریم این است که براساس تفاهم‌نامه‌های امضا شده و قبول هیئت دولت کسانی که تا پایان سال 95 در حوزه معدن به دولت بدهی داشته و بدهی آنها مشمول جریمه شده است اگر تا 6 ماه آینده اصل بدهی خود را پرداخت کنند جریمه‌ها بخشوده می‌شود که این خود یک فرصت مناسب برای فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه معدن است.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ی

 

معدن‌کاران ۶ ماه ‌اصل بدهی خود را پرداخت کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.