سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهید غروبی

شهیدغروبی در جریان انقلاب فرهنگی فعالیت های زیادی داشت و همیشه در مقابل انحرافات مانند كوهی استوار و پابرجا می ایستاد.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید رحیم غروبی در سال 1340 در شهر شهیدپرور خوی در خانواده‌ای مذهبی و مؤمن به احكام الهی دیده به جهان گشود و در دامان مادری پاك بالید و رشد كرد. دوره ابتدائی و راهنمائی را كه تمام كرد، وارد دوره دبیرستان شد. از همان داوان كودكی مهربان و خوش برخورد بود و هر چه بر سال‌های عمرش افزوده می‌شد، به مسائل سیاسی و عبادی بیشتر می پرداخت. در سال‌های آخر دوره دبیرستان كه مصاف با اوج گیری نهضت اسلامی و فریادهای عدالتخواهی مردم مسلمان ایران بود، بیشتر در جلسات قرائت قرآن، اصول عقاید و مسایل سیاسی و كلاس‌های رزمی (در زمان شاه منفور) چه به صورت مخفی و آشكار شركت می‌كرد و در راه شناخت معارف و حقایق دینی از هیچ تلاشی باز نمی ایستاد. اسلامی كه فقط از عهده متخصصین آن یعنی روحانیت متعهد و مسئول باشد برمی آمد.

با وجود مشكلات و گرفتاریهایی كه از نظر تحصیل داشت، مانند عقیده خویش راسخ و پابرجا بود. در سال 58 موفق به دریافت دیپلم تجربی شد و در رشته پزشكی دانشگاه تهران موفقیت كسب كرد و روحیه قوی و ثبات عقیده ایمان خویش را به اثبات رسانید و هنگامی به دانشگاه قدم گذاشت كه دانشگاه به لانه‌های فساد و گروهك‌های وابسته به ابرقدرتها تبدیل شده بود. لذا پس از اندك مدتی كه شناخت كافی از انجمن اسلامی دانشكده به دست آورد حركتش را آغاز نمود و با خلوص نیت با جمع برادران انجمن اسلامی در تحكیم خط امام (ره)در محیط دانشگاه سعی خود را به كار بست و استین همت را بالا زد.

علاوه بر فعالیت در انجمن از نظر درسی نیز دانشجویی ممتاز به شمار می آمد و به لحاظ اخلاقی زبانزد خاص و عام بود و بسیاری از همكلاسی هایش با حسن خلق و برخورد متین و منطق اسلامی به خط اسلام و امام جذب نمود و مانع پیوستن آنها به گروهك های وابسته گردید.در جریان انقلاب فرهنگی فعالیت های زیادی داشت و همیشه در مقابل انحرافات مانند كوهی استوار و پابرجا می ایستاد و هیچ واهمه ای به خود راه نمی داد. عقب نشینی در مقابل فساد و انحراف در قاموس وی معنی نداشت.

پس از جریان انقلاب فرهنگی به همراه عده ای از دوستان دانشجویش به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و پس از طی دوره آموزشی چون زادگاه خویش را برای ارائه خدمات مناسب دید، به سپاه خوی منتقل شد و در مدتی كه در سپاه خود مشغول خدمت و پاسداری از حریم اسلام و انسانیت و شرف والای بشری بود مسؤولیت های مختلفی از جمله مسؤولیت واحد روابط عمومی و واحد آموزشی سپاه را بر عهده داشت و حقاً در انجام این مسؤولیت ها نقش ارزنده ای را ایفا نمود. برخورد خوب، ‌اخلاق حسنه و رفتار دلپسند، تدبیر و كاردانی، خلوص نیت و حسن مدیریت وی هیچ گاه از خاطر همرزمانش محو نمی شود.یكی از خصوصیات بارز شهید انفاق در راه خدا بود. همیشه سعی می كرد به تهیدستان رسیدگی كند و از دردهای آنان باخبر شود و چارهای برای آنها بیندیشد.


قبل از بازگشائی دانشگاه ها یك بار در جبهه نور علیه ظلمت حضور یافت و جان نثارانه به مبارزه برخاست و پس از بازگشائی دانشگاه ها رفتن به جبهه نبرد و حفظ و حراست از اسلام و كیان اسلامی را به دانشگاه ترجیح داد. او دانشگاه شهادت را برگزید تا از مكتب مولایش حسین(ع) درس عشق و عرفان، درس ایثار . شهامت را بیاموزد و با معرفت حاصله و لطف خداوندی حدیث سرخ شهادت را به خون نگارد. این فرزند برومند اسلام و سرباز وفادار امام و دانشجوی مسلمان و متعهد و پاسدار مدیر و مهذب در تاریخ 61/2/10 در مرحله اول عملیات بیت المقدس در حالی كه سرشار از عشق معبود بود سر از پا نمی‌شناخت، با تقدیم خون سرخ خود حضرت جانان و رنگین ساختن خاك گرم خوزستان شهد شهادت را چشید و شاهد همیشه زنده تاریخ گشت.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهیدرحیم غروبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
r.karimzadeh
۱۵:۱۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
شاید تنها شاهد شهادت ایشان هنوز نفس میکشد؛)