وی با اشاره به اینکه آموزش به روحانیون متناسب با نیازهای مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می شود، افزود: روحانیون بعد از اخذ مدرک لازم امکان فعالیت در مدارس متقاضی این طرح را دارند و برنامه ریزی ها به گونه ای پیش می رود که بدون موازی کاری روحانیون در مدارس حضور داشته باشند.
درودی با بیان اینکه در مدارس تحت پوشش طرح به مباحث فرهنگی و پرورشی و مواردی از قبیل نماز، بلوغ ، شبهات دینی پاسخ داده می شود، اظهار کرد: گاهی اوقات برخی دانش آموزان نیاز به آشنایی بیشتر با دین داشته تا تعامل بیشتری با آن برقرار کنند همچنین گاهی در جامعه محیط ها و ارتباطاتی وجود دارد که باید آنها را شناخته و از مسیرهای لغزنده فاصله بگیرند.
معاون امور استان های ستادهمکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تصریح کرد: در طرح امین به هرمدرسه یک روحانی اختصاص پیدا می کند اکنون 3 هزار و 500 مدرسه تحت پوشش این برنامه هستند که اکنون در تلاش هستیم تا این طرح در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب برسد.
درودی در مورد بازخوردهای حاصل ازاین طرح بیان کرد: در یکی از مدارس استان قزوین که دانش آموزان ارتباطات چندان مناسب نداشتند اجرای این طرح بسیار مثبت بوده است در حالی که سال گذشته معلمان از روند تعامل با دانش آموزان ناراضی بودند.
معاون امور استان های ستادهمکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در رابطه با تعامل حوزه علمیه با مدارس یادآور شد: دانش آموزان استقبال خوبی از این طرح داشتند به گونه ای که حتی برخی دانش آموزان در مدارس تیزهوشان رغبت به تعامل بیشتر و حتی طلبه شدن دارند و این امر بسیار ارزشمند بوده است.
انتهای پیام/