سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی:

حل مشکل اشتغال نیازمند اعتبار ۱۸ هزار میلیاردی است

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکل اشتغال در همدان نیازمند ۱۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود:در سال 87 این ایده مطرح شد که همدان می تواند پایتخت تاریخ و تمدن باشد و به همت مسئولان وقت امروز همدان به این عنوان نامگذاری شده است.

وی ادامه داد:البته این نامگذاری با اعتراض دو استان دیگر روبه‌رو شد و این موضوع یک سال مورد داوری قرار گرفت ولی در نهایت این عنوان برای همدان برگزیده شد و اکنون استان‌های دیگر عنوان خود را به نام همدان نزدیک می‌کنند‌.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه همدان استان ویژه‌ای از نظر تاریخ، موقعیت جغرافیایی، امکانات، استعدادها و غیره است، گفت: جا دارد به همدان به عنوان استان فرا منطقه‌ای نگاه شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریتی در استان موفق می‌شود که دید فرا منطقه‌ای داشته باشد گفت: اگر بخواهیم مشکل استان را حل و اشتغال ایجاد کنیم ناگزیر باید از این معبر عبور کنیم و همدان را فرا منطقه‌ای ببینیم و مدیریت کنیم.

وی با تاکید براینکه باید در همدان منطقه را از نظر پزشکی هدایت کنیم گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید در منطقه از نظر امکانات اول باشد وگرنه سخنرانی به اول شدن کمک نمی‌کند.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه 70 درصد شغل در استان همدان خدماتی و کارهای فناوری تعریف می‌شود، اظهار داشت: همدان شهری دانشگاهی است به‌عنوان نمونه امروز  دانشگاه صنعتی با 3 هزار دانشجو فعال است و خدمات علمی و صنعتی ارائه می‌کند.

نماینده مردم همدان گفت:در این استان اگر 5 بیمارستان دیگر هم ایجاد شود باز هم به بیمارستان نیاز است چرا که نیازها در بخش‌های مختلف درمانی زیاد است و باید دانشگاه‌ها را گسترش دهیم و با نگاه منطقه‌ای به توسعه استان نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد در کشور حرکتی داشته باشیم باید براساس حرکت‌های دانش بنیان اقدام شود، افزود:امروز در کشور بر اساس برنامه به 65 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی نیاز داریم که کار بسیار سختی است.

حاجی بابایی گفت: به رئیس جمهور گفتم امروز قول بیکاری رقیب اصلی تمام مسئولان و دولتمردان کشور است و به کسی امان نمی‌دهد ما 121 رأی در مجلس داریم که پشت سر دولت هستیم و سهمی نمی‌خواهیم لذا رئیس جمهور با فراغ بال لیست خود را معرفی کردند و تمام توان نیز به کار گرفته شد تا کمبود و ابهامی در این زمینه ایجاد نشود.

وی با تاکید براینکه دولتی که الان به روی کار آمده وقت این را ندارد که به مسائل غیر از کار بیندیشد گفت: اگر نتوانیم در جامعه اشتغال ایجاد کنیم همه ما زیر سوال می رویم.

نماینده مردم همدان در مجلس اظهار داشت :امروز اقتدار دولت و اقتدار نظام به‌هم گره خورده است و باید کاری کنیم یک سال دیگر وقتی با مردم در کوچه و خیابان صحبت می‌کنیم وضعیت مقداری بهتر شده باشد.

حاجی بابایی با بیان اینکه حدود 18 هزار میلیارد تومان در استان باید سرمایه‌گذاری کنیم تا به اشتغال قابل قبول برسیم، گفت:باید با تمام قدرت به میدان بیاییم تا کار را به جلو ببریم چر اکه مردمی همانند مردم ایران در تاریخ نبوده و نیست.

انتهای پیام/ص.ف

همدان نیازمند سرمایه گذار است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.